Jeronimo Martins, portugalski właściciel największej sieci handlowej w Polsce, podał w komunikacie, że sprzedaż Biedronki w 2021 r. liczona w walucie lokalnej wzrosła 11 proc. Bez uwzględnienia wyników nowych sklepów wzrost wyniósł 8,3 proc. co biorąc pod uwagę pandemiczne ograniczenia jest doskonałym wynikiem.
Biedronka otworzyła w 2021 r. 164 sklepy, ma ich już 3,25 tys. Odwiedza je średnio 4 mln klientów dziennie.
EBITDA sieci wyniosła w 2021 r. ponad 1,3 mld euro. Sieć zainwestowała w rozwój ok 440 mln euro. Firma podała również, że rozwija się jej program lojalnościowy Moja Biedronka, wydano już 11,4 mln kart.
Rozwija się także oferta marek własnych, stanowiących 39 proc. przychodu, w ostatnim roku wprowadzono na rynek 215 nowych.
Jeronimo Martins podało, że sprzedaż sieci drogerii HEBE wzrosła 16,7 proc. do 278 mln euro.