Biedronka mimo pandemii rośnie rekordowo

W 2021 r. sprzedaż największej sieci handlowej w Polsce wzrosła do 14,5 mld euro. Ma już niemal 3,3 tys. sklepów.

Publikacja: 10.03.2022 08:54

Biedronka mimo pandemii rośnie rekordowo

Foto: materiały prasowe

Jeronimo Martins, portugalski właściciel największej sieci handlowej w Polsce, podał w komunikacie, że sprzedaż Biedronki w 2021 r. liczona w walucie lokalnej wzrosła 11 proc. Bez uwzględnienia wyników nowych sklepów wzrost wyniósł 8,3 proc. co biorąc pod uwagę pandemiczne ograniczenia jest doskonałym wynikiem.

Biedronka otworzyła w 2021 r. 164 sklepy, ma ich już 3,25 tys. Odwiedza je średnio 4 mln klientów dziennie.

EBITDA sieci wyniosła w 2021 r. ponad 1,3 mld euro. Sieć zainwestowała w rozwój ok 440 mln euro. Firma podała również, że rozwija się jej program lojalnościowy Moja Biedronka, wydano już 11,4 mln kart.

Rozwija się także oferta marek własnych, stanowiących 39 proc. przychodu, w ostatnim roku wprowadzono na rynek 215 nowych.

Jeronimo Martins podało, że sprzedaż sieci drogerii HEBE wzrosła 16,7 proc. do 278 mln euro.

W 2022 r. Jeronimo Martins chce w Polsce zainwestować w sumie ok 500 mln euro, zarówno w rozwój sieci drogerii Hebe jak i głównie w Biedronkę. Zarówno w nowe sklepy jak i odnowienia już działających oraz nowe centrum dystrybucyjne.

Sieć rozwija też projekt z Glovo błyskawicznych dostaw zakupów zamawianych online. Powstało już kilkanaście małych centrów dystrybucyjnych, w których są kompletowane takie zamówienia.

Jeronimo Martins, portugalski właściciel największej sieci handlowej w Polsce, podał w komunikacie, że sprzedaż Biedronki w 2021 r. liczona w walucie lokalnej wzrosła 11 proc. Bez uwzględnienia wyników nowych sklepów wzrost wyniósł 8,3 proc. co biorąc pod uwagę pandemiczne ograniczenia jest doskonałym wynikiem.

Biedronka otworzyła w 2021 r. 164 sklepy, ma ich już 3,25 tys. Odwiedza je średnio 4 mln klientów dziennie.

Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć
Tu i Teraz
Skoda Kodiaq - nowy wymiar przestrzeni
Handel
Przez rosnące ceny zyskują programy lojalnościowe. Czym przyciągają sklepy?
Handel
Będą tysiące nowych sklepów. Żabka przedstawiła ambitne plany rozwojowe
Handel
Ekspresowy koniec sprzedaży mentolowych wkładów tytoniowych?
Handel
Koniec z alkotubkami. Producent wstrzymuje natychmiast ich produkcję