SPAR Group testuje w Polsce nowy format sklepu. Dwa lata po zakupie poznańskiej sieci Piotr i Paweł, gigant z RPA postanowił otworzyć nad Wisłą nową markę sklepów Tops!, tym razem z samym alkoholem w ofercie. Pierwsza taka placówka ruszyła już w Poznaniu.
Sieć Tops! charakteryzuje się tym, że funkcjonuje jako sklep w sklepie w ramach supermarketu Eurospar. Zajmuje w placówce wydzieloną przestrzeń, w której znajdują się odrębne kasy i specjalne oferty promocyjne. Ta nietypowa formuła wzięła się z południowoafrykańskich warunków prawnych, które utrudniają sprzedaż napojów alkoholowych.
Czytaj więcej
Automaty paczkowe firmy kierowanej przez Rafała Brzoskę staną się teraz punktami zbiórki zużytego sprzętu elektronicznego i elektrycznego.
- Tops! to największa marka alkoholowa w RPA. Rozwinęła się przy sklepach Spar - to efekt południowoafrykańskiego prawa, które zabrania sprzedaży alkoholu wewnątrz sklepu, stąd konieczne są odrębne placówki. Teraz rozwijamy ten sprawdzony koncept w Polsce i jesteśmy przekonani, że odniesie sukces. Nasi klienci mają szeroki wybór i komfortowe warunki zakupu, a także liczne promocje - zaznaczył Wayne Hodson, prezes Spar w Polsce, cytowany w komunikacie.
W 2019 roku SPAR Group przejął upadającą polską sieć Piotr i Paweł. Część placówek zamkniętą, a resztę poddano rebrandingowi i wszystkie występują teraz pod szyldem EUROSPAR bądź SPAR. Firma planuje znacznie większą ekspansję w Polsce i w 2020 roku zapowiedziała otwarcie w Polsce 400 nowych sklepów w ciągu pięciu lat.