„Sprzedaj" LPP
Analitycy DM BOŚ w raporcie z 31 lipca obniżyli cenę docelową dla LPP do 4.502,7 zł z 5.002 zł, utrzymując rekomendację „sprzedaj". Eksperci zakładają w II połowie roku utrzymanie marży brutto na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego, przede wszystkim z powodu kursu USD/PLN. Zakładają, że w całym 2016 r. spółka zanotuje spadek marży o 2 proc.
Z kolei analitycy Trigon DM obniżyli cenę docelową dla LPP do 3.400 zł z 3.800 zł, też podtrzymując rekomendację „sprzedaj". W ocenie ekspertów zaraportowane w zeszłym tygodniu przez LPP dane sprzedaży lipcowej były dużo istotniejsze niż słabe, wstępne wyniki kwartalne.
- Zaskoczeniem jest spadek poziomu realizowanej marży w lipcu. Osiągnięty poziom 38 proc. pierwszej marży był historycznie niski – wskazano.
Trigon DM uważa, że obecnie rynek powinien zacząć dyskontować scenariusz dalszego istotnego spadku marży brutto na sprzedaży w perspektywie kolejnych miesięcy.
- Po części tak dużą erozje pierwszej marży w lipcu można oczywiście tłumaczyć aprecjacją USD względem PLN. Jednakże naszym zdaniem głównym czynnikiem spadku jest nasilenie konkurencji w segmencie fast fashion na rynku odzieży w Polsce, które interpretujemy jako kolejny etap wojny cenowej wśród trójki największych graczy (LPP, Inditex, H&M) - dodano.