Drogowe korki, które jeszcze do końca sierpnia pozostaną zmorą kierowców na dojazdach do zatłoczonych miejscowości wypoczynkowych, wkrótce przeniosą się na tranzytowe odcinki autostrad i dróg ekspresowych. Liczba „jesiennych" remontów na drogach krajowych, w tym autostradach i trasach ekspresowych, liczy obecnie ok. 70 pozycji. W sumie obejmują odcinki o łącznej długości ponad 190 kilometrów.
A2 i A4 zakorkują się
Do korków będą musieli się przyzwyczaić kierowcy na autostradzie A2 w rejonie Łodzi. W sierpniu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała wartą 51 mln zł umowę z firmą Strabag na remont 20 km między węzłami Stryków i Emilia. Ponieważ w tym miejscu autostrada eksploatowana jest od 2006 r., trzeba wymienić nawierzchnię i wzmocnić konstrukcję jezdni: w kierunku Warszawy nowa będzie warstwa ścieralna i wiążąca, przy czym drogowcy dołożą jeszcze siatkę wzmacniającą. Na jezdni w kierunku Poznania wymienią tylko warstwę ścieralną.
Na czas robót z ruchu wyłączana będzie jedna jezdnia, a samochody pojadą drugą, z ruchem dwukierunkowym. Remont odcinka pomiędzy węzłami Emilia i Zgierz ma się zakończyć do 30 listopada. Natomiast z początkiem marca 2022 r. ruszy remont pomiędzy węzłami Zgierz i Stryków.
W połowie sierpnia zaczęły się roboty drogowe na autostradzie A4, które będą mocno spowalniać ruch niemal do końca przyszłego roku. Obejmą jezdnię północną i południową na odcinku od Góry św. Anny aż do granicy województw opolskiego i śląskiego. Trzeba tam wymienić warstwę wiążącą i ścieralną nawierzchni, a w niektórych miejscach również podbudowę. Wyremontowane zostaną dwa węzły: Kędzierzyn-Koźle oraz Strzelce Opolskie. Prace na jezdni w kierunku Katowic zaplanowano na odcinku o długości około 17,5 km. Na jezdni w stronę Wrocławia remontowane będzie 12 km. – Ze względu na znaczny zakres prac będzie to zadanie dwuletnie. Prace podzielono na pięć etapów, z których każdy potrwa maksymalnie dwa miesiące – poinformował opolski oddział GDDKiA.
Ciasno pod Szczecinem
Po wakacjach tłoczno zrobi się w rejonie Szczecina, gdzie rozpocznie się kolejny etap przebudowy węzła Kijewo. Jadąc z południa kraju do Świnoujścia czy z Gdańska do Szczecina, trudno go ominąć: znajduje się na połączeniu wspólnego przebiegu autostrady A6 i drogi ekspresowej S3 z drogą krajową nr 10. Co prawda w wakacje uruchomiono tam przejazd obiema jezdniami po dwa pasy ruchu. Jednak we wrześniu koszmar kierowców powróci: ruch tylko jedną jezdnią i monstrualne korki, bo trzeba m.in. przebudować jezdnię w stronę Kołbaskowa i dokończyć łącznice.