Koronawirus napędza sprzedaż żeli dezynfekujących

Dezynfekujące żele do rąk sprzedają się jak ciepłe bułeczki. Nie tylko w Chinach.

Aktualizacja: 27.02.2020 17:35 Publikacja: 27.02.2020 15:19

Koronawirus napędza sprzedaż żeli dezynfekujących

Foto: Shutterstock

Producenct marek Dettol i Lysol odnotowali skokowy wzrost sprzedaży swoich wyrobów wraz z rozprzestrzenianiem się epidemii koronawirusa. Żele dezynfekujące do rąk tych marek są postrzegane jako sposób na zapobieganie rozprzestrzeniania się epidemii, choć ich efektywność w przypadku COVID-19 nie została dotąd potwierdzona naukowo.

Właściciel marki Dettol, Reckitt Benckiser twierdzi, że w Chinach popyt na żele do rąk przewyższa podaż.

- Widzimy zwiększenie popytu na produkty Dettol i Lysol i pracujemy nad tym, by wesprzeć odpowiednie władze i agencje opieki zdrowotnej przez darowizny, informację i edukację. Widzimy też zwiększoną aktywność online wśród naszych konsumentów w Chinach – podał koncern Reckitt Benckiser w stanowisku cytowanym przez BBC.

Prezes koncernu Laxman Narasimhan przyznał też, że Reckitt Benckiser miał pewne problemy z łańcuchem dystrybucyjnym i dostawami na rynek, co oznacza, że wpływ zwiększonego popytu na żele dezynfekujące na wyniki firmy będzie raczej ograniczony.

Wzrost popytu na tego typu wyroby odnotowują także apteki w Wielkiej Brytanii. Medino, apteka działająca online, poinformowała, że zaobserwowała ostry skok popytu od początku lutego i zaczyna mieć kłopoty z dostawami. Wśród klientów zainteresowanych żelami dezynfekcyjnymi są głównie nowi klienci.

Według WHO odpowiednie mycie rąk jest jednym z kluczowych elementów zapobiegania rozprzestrzenianiu się epidemii koronawirusa (dotyczy to także bardziej tradycyjnych chorób jak zwykłe przeziębienie czy grypa). Dettol i Lysol są jednymi z najbardziej popularnych marek żeli dezynfekujących na świecie.

Producenct marek Dettol i Lysol odnotowali skokowy wzrost sprzedaży swoich wyrobów wraz z rozprzestrzenianiem się epidemii koronawirusa. Żele dezynfekujące do rąk tych marek są postrzegane jako sposób na zapobieganie rozprzestrzeniania się epidemii, choć ich efektywność w przypadku COVID-19 nie została dotąd potwierdzona naukowo.

Właściciel marki Dettol, Reckitt Benckiser twierdzi, że w Chinach popyt na żele do rąk przewyższa podaż.

Biznes
Polska Moc Biznesu: w centrum uwagi tematy społeczne i bezpieczeństwo
Biznes
Zyski z nielegalnego hazardu w Polsce zasilają francuski budżet? Branża alarmuje
Materiał Promocyjny
Kongres Polska Moc Biznesu 2024: kreowanie przyszłości społeczno-gospodarczej
Biznes
Domy po 1 euro na Sardynii. Wioska celuje w zawiedzionych wynikami wyborów w USA
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Litwa inwestuje w zbrojeniówkę. Będzie więcej pocisków dla artylerii