Rosną przychody Maspeksu

Firma z Wadowic podnosi prognozy. W 2012 roku jej przychody mogą się zbliżyć do 3 mld złotych

Publikacja: 16.07.2012 01:17

Lider rynku soków i makaronów rośnie w siłę

Lider rynku soków i makaronów rośnie w siłę

Foto: Rzeczpospolita

– W 2012 r. wzrost przychodów będzie większy, niż planowaliśmy wcześniej i na pewno przekroczy 5 proc. – mówi „Rz" Krzysztof Pawiński, prezes grupy Maspex, czołowej firmy spożywczej w Europie Środkowo-Wschodniej. W 2011 r. jej przychody sięgnęły 2,66 mld zł.

Właściciel Tymbarku i Lubelli podniósł prognozy (na początku roku zakładał wzrost o 5 proc.) po udanym pierwszym półroczu. Pawiński zapewnia, że firma zwiększała sprzedaż we wszystkich obszarach swojego biznesu. Maspex jest m.in. największym producentem soków oraz makaronów w Polsce.

– Rekordowe wyniki osiągnęła marka Tymbark. Doskonale sprzedają się też reaktywowane w tym roku napoje Life – mówi szef Maspeksu.

Z danych firmy badawczej Nielsen wynika, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy udziały grupy w krajowym rynku markowych soków, nektarów i napojów po raz pierwszy od powstania firmy przekroczyły 48?proc.

Ten rok będzie udany też dla sprzedaży zagranicznej Maspeksu, głównie dla marek Tymbark i Kubuś oraz produktów instant. Firma nie wyklucza nawet, że wielkość sprzedaży zagranicznej będzie najwyższa w jej historii. Coraz lepiej za granicą sprzedaje się energetyk Tiger, który Maspex produkuje od końca 2010 r. na licencji udzielonej firmie przez Dariusza Michalczewskiego. Dziś napój trafia do Rumunii, Łotwy, Litwy, Estonii, Wielkiej Brytanii, Irlandii oraz USA.

Na nowe inwestycje Maspex przeznaczy w tym roku ok. 120?mln zł. Wydał już 40 mln zł na zwiększenie mocy produkcyjnych w fabryce w Tychach. W tym roku jeszcze rozpocznie budowę centrum logistycznego w Lublinie. Rozbuduje też tamtejszą fabrykę makaronów Lubella. Inwestycja kosztować ma ok. 40 mln zł. Należąca do Maspeksu Lubella była bliska przejęcia firmy Malma w upadłości, znanego przed laty producenta makaronu. W ubiegłym tygodniu syndyk odrzucił jednak jej ofertę wartą 25 mln zł. Firma zastrzegła, że wszystkie dotąd nieuregulowane sprawy pracownicze muszą zostać wcześniej rozstrzygnięte przez syndyka. Ten uznał jednak, że regulamin przetargu nie pozwala na złożenie takiego warunku. Spółka z Malborka jest winna pracownikom kilkadziesiąt milionów złotych.

Na Malmie cele do przejęcia się nie kończą. – Cały czas poszukujemy ciekawych projektów, w które warto się zaangażować, także tych akwizycyjnych – mówi Pawiński. Maspex wchodzi też w nowe segmenty rynku. W najbliższych dniach rozpocznie sprzedaż musów owocowych pod marką Kubuś.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki, b.drewnowska@rp.pl

– W 2012 r. wzrost przychodów będzie większy, niż planowaliśmy wcześniej i na pewno przekroczy 5 proc. – mówi „Rz" Krzysztof Pawiński, prezes grupy Maspex, czołowej firmy spożywczej w Europie Środkowo-Wschodniej. W 2011 r. jej przychody sięgnęły 2,66 mld zł.

Właściciel Tymbarku i Lubelli podniósł prognozy (na początku roku zakładał wzrost o 5 proc.) po udanym pierwszym półroczu. Pawiński zapewnia, że firma zwiększała sprzedaż we wszystkich obszarach swojego biznesu. Maspex jest m.in. największym producentem soków oraz makaronów w Polsce.

Biznes
Gigant doradztwa coraz bliżej ugody wartej 600 mln dol. Miał przyczynić się do epidemii opioidów
KONFLIKTY ZBROJNE
Amerykańskie rakiety dalekiego zasięgu nie przyniosą przełomu
Biznes
Foxconn chce inwestować w Polsce. Tajwańska firma szuka okazji
Biznes
Amerykanie reagują na uszkodzenia podmorskich kabli internetowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Polska AI podbiła Dolinę Krzemową