48,1 mld zł wydadzą w Polsce w 2023 r. konsumenci i firmy na rozrywkę, media i dostęp do internetu, szacują autorzy najnowszej edycji raportu „Global Entertainment & Media Outlook 2023–2027”, opracowanej przez PwC Polska.
Uzyskaliśmy jako pierwsi dostęp do opracowania zawierającego prognozy dla dziesięciu segmentów, które zespół PwC bierze pod uwagę. Mówią one, że w perspektywie pięciu lat sektor mediów i rozrywki będzie zwalniał tempo wzrostu, choć w Polsce tendencja ta będzie mniej widoczna niż globalnie. Prognoza dla światowego rynku mówi, że w latach 2023–2027 urośnie on średnio (CAGR) tylko o 3,6 proc., podczas gdy w Polsce 4,6 proc.
Po raz pierwszy w opracowaniu więcej uwagi poświęcono trendom w segmencie telekomunikacyjnym, w tym inwestycjom operatorów i wpływowi nowej technologii 5G na ich biznes. Do tej pory w raporcie prognozowano jedynie przychody z usługi dostępu do internetu, która goni segment medialno-rozrywkowy o najwyższych przychodach, czyli telewizję.
Tegoroczne przychody telewizyjnych stacji mają wynieść w sumie 12 mld zł, o 1,7 proc. więcej niż w 2022 r.
Czytaj więcej
Grupa Cyfrowy Polsat w czerwcu miała mniej klientów niż rok temu i w drugim kwartale nie przyniosła akcjonariuszom zysku. Jej szef uważa jednak, że wyniki są dobre jak na otoczenie makroekonomiczne. Co czeka użytkowników i inwestorów?