Zniknęła kursywa, która została oparta na odręcznym podpisie współzałożyciela firmy Jamesa Wooda Johnsona, a zastąpiła ją nazwa napisana unowocześnioną czcionką, ponieważ nowo wydzielona firma koncentruje się na urządzeniach medycznych i lekach – pisze CNN.
W komunikacie firma stwierdziła, że nowe logo „zapewnia zarówno poczucie niespodziewaności, jak i człowieczeństwa”, a znak & podkreśla „troskliwą, ludzką naturę”. Czerwony pozostanie jednak kluczowym kolorem dla firmy, ponieważ jest „współczesnym kolorem, który świadczy o możliwości pilnego reagowania na wyzwania zdrowotne, ewoluowania z duchem czasu i nadawania tempa” – napisano w oświadczeniu.
Mimo, iż jest to duża zmiana, kupujący prawdopodobnie jej nie zauważą, ponieważ logo z kursywą będzie nadal używane na produktach konsumenckich, takich jak Band-Aid czy Tylenol.
Czytaj więcej
Johnson&Johnson musi zapłacić 18,8 mln dol. odszkodowania mieszkańcowi Kalifornii na pokrycie leczenia raka, który mógł mieć związek z pudrem dla niemowląt. Sąd nie zasądził jednak dodatkowej kwoty w ramach postępowania karnego.
Koncern Johnson & Johnson podzielił się niedawno na dwie firmy – jedną skupiającą się na urządzeniach medycznych i lekach, a drugą na produktach zdrowotnych dla konsumentów, działającą pod marką Kenvue. Nazwa Kenvue odzwierciedla pragnienie J&J, aby nowa tożsamość firmy konsumenckiej zajęła miejsce dobrze znanych marek. Jest to strategia podobna do innych konglomeratów produktów konsumenckich, takich jak koncernów Unilever czy Procter & Gamble.