Grupa ze Stuttgartu podała, że w całym roku spodziewa się teraz podobnych obrotów jak w poprzednim roku, dotychczas zakładała ich lekki wprost. Dzięki solidnemu wkładowi Mercedesa-Benza grupa potwierdziła cel małego zwiększenia rocznego zysku operacyjnego.
W kwartale zysk EBIT Daimlera wyniósł 4,01 mld euro, analitycy przewidywali średnio 3,8 mld. Zysk działu samochodów osobowych skoczył o 23 proc. dzięki zwiększeniu obrotów o 11 proc.; te z kolei poprawiły się po dobrym przyjęciu przez rynek nowego modelu klasy E i przy nadal dużym popycie na pojazdy sportowo-użytkowe. Marża tego działu wzrosła do 11,4 proc.
W kwartale zysk EBIT Daimlera wyniósł 4,01 mld euro, analitycy przewidywali średnio 3,8 mld. Zysk działu samochodów osobowych skoczył o 23 proc. dzięki zwiększeniu obrotów o 11 proc.; te z kolei poprawiły się po dobrym przyjęciu przez rynek nowego modelu klasy E i przy nadal dużym popycie na pojazdy sportowo-użytkowe. Marża tego działu wzrosła do 11,4 proc.
Działy Daimler Trucks i Daimler Buses zanotowały niższe zyski na skutek spadku popytu na kluczowych rynkach i nadal trudnej sytuacji w Bazylii.
„Odrodzenie się marki Mercedesa jest wyjątkowe, ale naszym zdaniem, było oczekiwane, więc zostało niewiele swobody manewru dla dalszych pozytywnych niespodzianek czy nie zdiagnozowanej dynamiki zysków” — napisie analityk w Evercore ISI, Arndt Ellinghorst.