Muzea walczą z pandemią. Zegarki, buty mają przyciągnąć widzów

Nowojorskie MoMA po kolekcji stworzonej z marką VANS prezentuje także efekty współpracy z producentem zegarków Swatch.

Aktualizacja: 21.02.2021 14:34 Publikacja: 21.02.2021 14:19

Muzea walczą z pandemią. Zegarki, buty mają przyciągnąć widzów

Foto: Bloomberg

Dla zamkniętych miesiącami nawet najbardziej znanych muzeów pandemia oznacza ogromne perturbacje. Widać to zwłaszcza w USA, gdzie muzea czy galerie utrzymują się głównie ze środków prywatnych oraz wpływów z biletów. W efekcie wiele z nich stanęło w obliczu kłopotów finansowych.

Wiele obiektów stawia jednak na dodatkowe projekty, a nowojorskie Muzeum Sztuki Nowoczesnej (The Museum of Modern Art, MoMA) stara się także dotrzeć do nowych odbiorców na wiele nowych sposobów.

Foto: materiały prasowe

Właśnie zaprezentowano specjalną kolekcję zegarków Swatch, które powstały we współpracy z MoMa w ramach serii Museum Journey. Będą dostępne od 4 marca 2021 r. w sklepach na całym świecie oraz online, a także w sklepach MoMA Design Stores. W ramach kolekcji powstało sześć projektów inspirowanych dziełami sztuki z kolekcji muzeum takimi jak Gwieździsta noc (1889) Vincenta van Gogha, Nadzieja II (1907–1908) Gustava Klimta, Sen (1910) Henriego Rousseau, Kompozycja owalna z płaszczyznami kolorów 1 (1914) Pieta Mondriana, Miasto i projekt, Cuda życia na Ziemi, Isamu Kurita (1966) Tadanoriego Yokoo i Nowy Jork (1968) Tadanoriego Yokoo. Zegarki można kupić osobno lub jako wydanie kolekcjonerskie w specjalnym pudełku, inspirowanym schodami Blade Stair - charakterystycznym elementem architektonicznym w MoMA.

Foto: materiały prasowe

- W katalogu kolekcji są opisy prac, liczymy, iż wiele osób w ten sposób sprawdzi jakie dzieła mamy w kolekcji i coś ich może zainteresować. To dla nas szansa na dotarcie do nowych odbiorców, zwłaszcza w tych trudnych czasach - mówi Robin Sayetta, zastępca dyrektora ds. rozwoju biznesowego w MoMA.

Foto: Bloomberg

– Świętujemy nowy etap bogatej historii współpracy z MoMA, w ramach której kilka zegarków Swatch można podziwiać w stałej kolekcji muzeum - mówi Carlo Giordanetti, dyrektor generalny Swatch Art Peace Hotel.

– Cieszymy się również, że nasza kolekcja obejmuje zegarki inspirowane pracami uznanych współczesnych artystów, Tadanoriego Yokoo i Beatriz Milhazes, która dołączyła do naszego specjalnego programu Swatch X You - dodaje.

Dla zamkniętych miesiącami nawet najbardziej znanych muzeów pandemia oznacza ogromne perturbacje. Widać to zwłaszcza w USA, gdzie muzea czy galerie utrzymują się głównie ze środków prywatnych oraz wpływów z biletów. W efekcie wiele z nich stanęło w obliczu kłopotów finansowych.

Wiele obiektów stawia jednak na dodatkowe projekty, a nowojorskie Muzeum Sztuki Nowoczesnej (The Museum of Modern Art, MoMA) stara się także dotrzeć do nowych odbiorców na wiele nowych sposobów.

Biznes
Polska Moc Biznesu: w centrum uwagi tematy społeczne i bezpieczeństwo
Biznes
Zyski z nielegalnego hazardu w Polsce zasilają francuski budżet? Branża alarmuje
Materiał Promocyjny
Kongres Polska Moc Biznesu 2024: kreowanie przyszłości społeczno-gospodarczej
Biznes
Domy po 1 euro na Sardynii. Wioska celuje w zawiedzionych wynikami wyborów w USA
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Litwa inwestuje w zbrojeniówkę. Będzie więcej pocisków dla artylerii