Dla zamkniętych miesiącami nawet najbardziej znanych muzeów pandemia oznacza ogromne perturbacje. Widać to zwłaszcza w USA, gdzie muzea czy galerie utrzymują się głównie ze środków prywatnych oraz wpływów z biletów. W efekcie wiele z nich stanęło w obliczu kłopotów finansowych.
Wiele obiektów stawia jednak na dodatkowe projekty, a nowojorskie Muzeum Sztuki Nowoczesnej (The Museum of Modern Art, MoMA) stara się także dotrzeć do nowych odbiorców na wiele nowych sposobów.
Właśnie zaprezentowano specjalną kolekcję zegarków Swatch, które powstały we współpracy z MoMa w ramach serii Museum Journey. Będą dostępne od 4 marca 2021 r. w sklepach na całym świecie oraz online, a także w sklepach MoMA Design Stores. W ramach kolekcji powstało sześć projektów inspirowanych dziełami sztuki z kolekcji muzeum takimi jak Gwieździsta noc (1889) Vincenta van Gogha, Nadzieja II (1907–1908) Gustava Klimta, Sen (1910) Henriego Rousseau, Kompozycja owalna z płaszczyznami kolorów 1 (1914) Pieta Mondriana, Miasto i projekt, Cuda życia na Ziemi, Isamu Kurita (1966) Tadanoriego Yokoo i Nowy Jork (1968) Tadanoriego Yokoo. Zegarki można kupić osobno lub jako wydanie kolekcjonerskie w specjalnym pudełku, inspirowanym schodami Blade Stair - charakterystycznym elementem architektonicznym w MoMA.