Zrzeszający największych producentów piwa w Polsce Związek Browary Polskie przygotował wspólnie z Polską Agencją Inwestycji i Handlu (PAIH) projekt mający na celu promocję za granicą nie tylko za pomocą marek swoich piw, ale także ze wspólnym dla wszystkich firm logo „Proudly made in Poland" (wyprodukowano z dumą w Polsce – red.) umieszczonym na etykietach butelek i na puszkach. O wspólnym przedsięwzięciu ZBP i agencja poinformowały na briefingu dla prasy podczas kongresu590 w Katowicach.
– Szukaliśmy z PAIH pomysłu na to, jak zdyskontować tak globalną obecność polskiego piwa za granicą – mówi Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny związku Browary Polskie. Dodaje, że piwo jest wizytówką Polski na całym świecie, a ten projekt wpisuje się w strategię rządową na rzecz odpowiedzialnego rozwoju, gdzie jest punkt mówiący o rozwoju obecności polskich marek za granicą.
Wspólny mianownik
Tomasz Korkosz, dyrektor komunikacji i relacji zewnętrznych w PAIH, tłumaczył, że projekt wpisuje się w zadania agencji, czyli pomocy polskim przedsiębiorcom we wchodzeniu na zagraniczne rynki.
– PAIH ma dwie misje, po pierwsze – przyciąganie zagranicznych inwestycji do Polski, a po drugie – wspieranie polskich firm za granicą, dlatego z przyjemnością wesprzemy ten projekt – mówił Korkosz.
Tłumaczył, że polska żywność jest znana za granicą z dobrej jakości, ale brakuje wspólnego mianownika, który by spinał wszystkie kategorie produktów i sprawiał, że ich pochodzenie byłoby rozpoznawalne, jak w wypadku produktów niemieckich czy amerykańskich.