- Już w ubiegłym roku zanotowaliśmy bardzo duże wzrosty sprzedaży wyposażenia działkowego i ogrodowego. Niewątpliwie sytuacja związana z pandemią COVID-19 znacząco wpłynęła na tak duże zainteresowanie asortymentem do dekoracji i wypoczynku w ogrodzie czy na działce - mówi Paweł Stefaniak, dyrektor handlowych w sieci Bricomarché.
Pandemia a zwłaszcza pierwszy lockdown i idące za nim hasło #zostańwdomu, przyczyniła się znacząco do wzrostu zainteresowania asortymentem związanym z relaksem i wypoczynkiem w ogrodzie. Sklepy sieci PSB Mrówka już w marcu 2020 r. zanotowały większy popyt na meble ogrodowe. Dużym powodzeniem cieszyła się też kategoria związana z przydomowych placem zabaw (trampoliny, baseny), czy też architektura drewniana.
Na działkach oraz w przydomowych ogródkach coraz częściej są przy tym wykorzystywane nasiona roślin lub rośliny przyjazne pszczołom - pisze Business Insider Polska.
Do łask wracają również ogrody warzywne – modne stają się podwyższone grządki oraz uprawa własnych warzyw i owoców. Mogą one być zlokalizowane nie tylko w ogrodach, ale nawet na tarasach, balkonach czy parapetach. Dużym powodzeniem, podobnie jak w latach ubiegłych, cieszą się fotele wiszące .