Wraca moda na działki i warzywa z własnego ogródka

Popyt na własny ogródek nakręca nie tylko pandemia, ale rosnąca moda na "bio" i "eko". Działkowicze muszą się jednak uzbroić w cierpliwość – przy rosnących zamówieniach wydłużają się terminy dostaw wyposażenia ogrodowego - pisze Business Insider Polska.

Aktualizacja: 10.05.2021 09:18 Publikacja: 10.05.2021 09:03

Wraca moda na działki i warzywa z własnego ogródka

Foto: Adobe Stock

Przy trwającym od roku "pandemicznym" boomie na własny kawałek ziemi, pozwalającej oddychać świeżym powietrzem bez konieczności zasłaniania twarzy maseczką, sprzedawcy notują również obecnie mocny popyt na wszelkie zestawy ogrodowe, altany, szklarnie jak i rośliny.

- Już w ubiegłym roku zanotowaliśmy bardzo duże wzrosty sprzedaży wyposażenia działkowego i ogrodowego. Niewątpliwie sytuacja związana z pandemią COVID-19 znacząco wpłynęła na tak duże zainteresowanie asortymentem do dekoracji i wypoczynku w ogrodzie czy na działce - mówi Paweł Stefaniak, dyrektor handlowych w sieci Bricomarché.

Pandemia a zwłaszcza pierwszy lockdown i idące za nim hasło #zostańwdomu, przyczyniła się znacząco do wzrostu zainteresowania asortymentem związanym z relaksem i wypoczynkiem w ogrodzie. Sklepy sieci PSB Mrówka już w marcu 2020 r. zanotowały większy popyt na meble ogrodowe. Dużym powodzeniem cieszyła się też kategoria związana z przydomowych placem zabaw (trampoliny, baseny), czy też architektura drewniana.

Na działkach oraz w przydomowych ogródkach coraz częściej są przy tym wykorzystywane nasiona roślin lub rośliny przyjazne pszczołom - pisze Business Insider Polska.

Do łask wracają również ogrody warzywne – modne stają się podwyższone grządki oraz uprawa własnych warzyw i owoców. Mogą one być zlokalizowane nie tylko w ogrodach, ale nawet na tarasach, balkonach czy parapetach. Dużym powodzeniem, podobnie jak w latach ubiegłych, cieszą się fotele wiszące .

Obok boomu na wyposażenie działek, drożeją ceny materiałów budowlanych, co wpływa również i na stawki ogrodowego sprzętu. Działkowicze, którym marzy się altana muszą liczyć się z wydatkiem co najmniej kilkuset złotych w przypadku najprostszych konstrukcji.

Przy trwającym od roku "pandemicznym" boomie na własny kawałek ziemi, pozwalającej oddychać świeżym powietrzem bez konieczności zasłaniania twarzy maseczką, sprzedawcy notują również obecnie mocny popyt na wszelkie zestawy ogrodowe, altany, szklarnie jak i rośliny.

- Już w ubiegłym roku zanotowaliśmy bardzo duże wzrosty sprzedaży wyposażenia działkowego i ogrodowego. Niewątpliwie sytuacja związana z pandemią COVID-19 znacząco wpłynęła na tak duże zainteresowanie asortymentem do dekoracji i wypoczynku w ogrodzie czy na działce - mówi Paweł Stefaniak, dyrektor handlowych w sieci Bricomarché.

Biznes
Polska Moc Biznesu: w centrum uwagi tematy społeczne i bezpieczeństwo
Biznes
Zyski z nielegalnego hazardu w Polsce zasilają francuski budżet? Branża alarmuje
Materiał Promocyjny
Kongres Polska Moc Biznesu 2024: kreowanie przyszłości społeczno-gospodarczej
Biznes
Domy po 1 euro na Sardynii. Wioska celuje w zawiedzionych wynikami wyborów w USA
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Litwa inwestuje w zbrojeniówkę. Będzie więcej pocisków dla artylerii