To najwięcej w ciągu dziewięciu miesięcy 2013 roku. Jak podaje Instytut Samar, klienci instytucjonalni kupili w ubiegłym miesiącu ponad 14,4 tys. aut, a rzeczywisty udział tej grupy nabywców może być jeszcze większy, bo Centralna Ewidencja Pojazdów często stawia po stronie klientów indywidualnych firmy - osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, a także spółki cywilne.
Na zwiększonym popycie ze strony firm korzystają importerzy, którzy chcą zwiększyć udział tej grupy klientów w całości swojej sprzedaży. Jednym z nich jest Chevrolet Poland, który w ciągu trzech kwartałów zwiększył sprzedaż do firm o jedną czwartą w porównaniu do pierwszych dziewięciu miesięcy ubiegłego roku. Największy wzrost sprzedaży wśród [przedsiębiorców zanotował najpopularniejszy w tej chwili model Chevroleta na świecie – Cruze. Kupiło go kupiło aż 95 proc. więcej klientów instytucjonalnych niż przed rokiem.
Pomiędzy styczniem a wrześniem udział klientów flotowych w ogólnej sprzedaży Chevroleta był o 4,5 proc. wyższy niż w tym samym okresie ubiegłego roku i 11 proc. wyższy niż dwa lata wcześniej - mówi szef działu sprzedaży flotowej Chevrolet Poland, Bartłomiej Brzozowski.
Importer tej amerykańskiej marki kieruje swoją ofertę nie tylko do dużych przedsiębiorstw, ale również do niewielkich firm, które potrzebują tylko jednego samochodu. Firmy mogą skorzystać ze specjalnych programów, jak np. Chevrolet dla Biznesu (oferta finansowania pojazdów wraz z kompleksową opieką serwisową) oraz Chevrolet dla Flot (ogólnopolski program serwisowy skierowany do klientów flotowych). Jedną z nowości w ofercie jest program Leasing 100 proc. wprowadzony na początku października.
Łącznie w pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku w Polsce zarejestrowano 8413 nowych Chevroletów, kupionych zarówno przez firmy jak i klientów indywidualnych.