Japonia nie kocha już Hermesa?

Znaczący spadek sprzedaży w Japonii i USA oraz zawirowania kursów walutowych, dają się we znaki koncernowi Herm?s - producentowi luksusowej odzieży i dodatków.

Publikacja: 19.07.2014 16:58

Hermes gorzej sprzedaje się w USA i Japonii

Hermes gorzej sprzedaje się w USA i Japonii

Foto: Bloomberg

Dane za drugi kwartał pokazują, że produkowane przez Hermesa luksusowe akcesoria, odzież i kosmetyki sprzedają się znacząco gorzej w USA i w Japonii. Do kiepskich wyników dołożyły się także zawirowania rynku walutowym.

Japończycy przestali kochać szarfy Hermesa?

Wzrost przychodów francuskiego koncernu, znanego z luksusowych toreb oraz szarf, które nosi brytyjska królowa Elżbieta, osiągnął zaledwie 5,8 proc. - zamiast prognozowanych 10,1 proc. Spadek sprzedaży jest szczególnie zauważalny w Japonii - dotychczas największego rynku koncernu - gdzie wzrost był na poziomie 1,6 proc. W pierwszym kwartale wzrost sprzedaży w tym kraju był na poziomie 21,7 proc. Sprzedaży pomogła zapowiedź japońskiego rządu o podniesieniu stawek VAT i PIT - japońscy konsumenci ruszyli do sklepów, by wydać pieniądze przed podwyżkami w kwietniu tego roku.

W USA spadek wzrostu sprzedaży był mniej dotkliwy, ale także znaczący. W drugim kwartale sprzedaż wzrosła o 7,9 proc, w porównaniu z 17,9 proc w pierwszym kwartale tego roku.

Wzrost sprzedaży w obu krajach był poniżej oczekiwań analityków, którzy jednak liczyli się z tym, że nie będzie tak dobrze jak w pierwszym kwartale 2014 roku.

W Chinach, gdzie władze rozpoczęły walkę z korupcją urzędników państwowych, koncern zanotował znaczący spadek sprzedaży zegarków. Globalna sprzedaż zegarków Hermesa zmniejszyła się o 7 proc. Natomiast  sprzedaż galanterii skórzanej wzrosła na poziomie globalnym z 13 proc. w pierwszym kwartale, do 15,5 proc. w drugim kwartale tego roku.

Koncern poinformował także, że wynik rentowności operacyjnej za pierwsza połowie 2014 roku będzie "nieco niższy" niż w pierwszej połowie zeszłego roku.

Dochody w drugim kwartale, jak wynika z danych Hermesa, osiągnęły 963,4 mln euro z 943,5 mln w pierwszym kwartale. W porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku to wzrost o 9,6 procent.

 

 

Dane za drugi kwartał pokazują, że produkowane przez Hermesa luksusowe akcesoria, odzież i kosmetyki sprzedają się znacząco gorzej w USA i w Japonii. Do kiepskich wyników dołożyły się także zawirowania rynku walutowym.

Japończycy przestali kochać szarfy Hermesa?

Pozostało 86% artykułu
Biznes
Amerykanie reagują na uszkodzenia podmorskich kabli internetowych
Biznes
Polska AI podbiła Dolinę Krzemową
Biznes
Polska Moc Biznesu: w centrum uwagi tematy społeczne i bezpieczeństwo
Biznes
Zyski z nielegalnego hazardu w Polsce zasilają francuski budżet? Branża alarmuje
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Materiał Promocyjny
Kongres Polska Moc Biznesu 2024: kreowanie przyszłości społeczno-gospodarczej