Zyski firmy za trzy miesiące do końca sierpnia wyniosły 1,18 mld dol., o 23 proc. więcej niż w roku poprzednim. Przychody skoczyły natomiast o 5,4 proc. do 8,41 mld dol. – wynika z raportu opublikowanego przez Nike.
Jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek obuwia i odzieży sportowej świetnie radzi sobie na światowych rynkach pomimo spowolnienia chińskiej gospodarki. Choć wiele międzynarodowych korporacji zajmujących się handlem detalicznym doświadczyło w ostatnim kwartale bolesnych spadków, sprzedaż produktów Nike w samych Chinach urosła w tym okresie o 30 proc. do 886 mln dol.
- Chociaż jesteśmy głęboko świadomi niestabilnej sytuacji makroekonomicznej w Chinach, nasza marka nigdy nie była tak silna, a nasze udziały w rynku równie wysokie co obecnie – mówi dyrektor finansowy Nike, Andy Campion.
W odpowiedzi na zaskakujące wyniki grupy, kurs akcji spółki Nike w handlu posesyjnym w Nowym Jorku skoczył o 7,5 proc.