ING Bank Śląski udostępnił w ING Business nową, zdalną identyfikację tożsamości klienta opartą na biometrii. Bank chwali się, że to pierwsze na rynku konto dla spółek prowadzących pełną księgowość, które można otworzyć za pomocą selfie. Proces otwarcia konta dla spółki odbywa się w całości zdalnie (bez konieczności kontaktu z doradcą, czy wizyty w oddziale) – od wypełnienia wniosku do aktywacji konta firmowego, które obsługiwane jest w pełni online. Klient wypełnia wniosek na stronie banku, następnie po otrzymaniu danych dostępowych do systemu i zalogowaniu się do niego, podpisuje umowę, wysyła zdjęcia dowodu i wykonuje skan twarzy. Bank po pozytywnej weryfikacji klienta aktywuje konto.
Zdalna identyfikacja tożsamości jest oparta na biometrii. Polega na porównaniu rysów twarzy z wizerunkiem w dowodzie tożsamości. System i aplikacja mobilna ING Business prowadzą użytkownika po procesie krok po kroku. Klienci banku będą mogli skorzystać z nowej funkcji także podczas aktualizacji danych dokumentów tożsamości. Wpływ na udostępnienie tego rozwiązania miała pandemia i izolacja społeczna.
- W kwietniu, czyli w kluczowym momencie pandemii, ponad 50 proc. spółek otworzyło rachunek przez internet lub podczas rozmowy telefonicznej z konsultantem. Teraz spółki będą mogły założyć konto całkowicie online, dzięki weryfikacji tożsamości za pomocą selfie i zdjęć dokumentu tożsamości. Rozwiązanie znane było do tej pory tylko klientom indywidualnym. ING jako pierwszy bank daje taką możliwość spółkom. Jestem przekonany, że usprawniony proces otwarcia konta będzie bardzo dobrze przyjęty przez klientów – mówi Michał Bolesławski, wiceprezes odpowiedzialny za pion klientów biznesowych.
Dzisiaj także mBank ogłosił, że jego klienci firmowi mogą już założyć konto w pełni zdalnie, bez konieczności wizyty w oddziale. Będzie to możliwe dzięki weryfikacji tożsamości za pośrednictwem e-dowodu osobistego oraz aplikacji eDO App. Rozwiązanie skierowane jest do nowych klientów mBanku, którzy nie mają z nim jeszcze relacji indywidualnej. Co ciekawe, również mBank twierdzi, że jako pierwszy daje możliwość założenia rachunku firmowego bez wychodzenia z domu. Klientowi będzie do tego potrzebny e-dowód, czyli dowód z warstwą elektroniczną, która jest dostępna we wszystkich nowych dowodach osobistych wydawanych od marca 2019 r., jak również aplikacja mobilna eDO APP od Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych. Aplikacja jest bezpłatna i dostępna w systemach Android oraz iOS.
Klient chcący założyć konto firmowe w mBanku rozpoczyna ten proces w bankowości internetowej gdzie zaznacza opcję automatycznego potwierdzenia danych w aplikacji eDO App. Na ekranie wyświetli mu się ważny przez trzy minuty kod QR, który należy zeskanować lub przepisać ręcznie w eDO App. Następnie należy wpisać w aplikacji numer CAN z dowodu osobistego, przyłożyć go do czytnika NFC telefonu i potwierdzić operację 4-cyfrowym kodem PIN, nadanym podczas odbioru e-dowodu w urzędzie. Po pomyślnej weryfikacji danych, w aplikacji i na ekranie komputera pojawi się komunikat o powodzeniu procesu. Dalsze kroki, finalizujące podpisanie umowy, odbywają się już w bankowości internetowej.