Prawne połączenie Nordea Bank Polska z PKO BP spodziewane jest 31 października. Po tej dacie marka Nordea Bank Polska zniknie z rynku, a także z oddziałów tego banku. Nie zmienią się numery rachunków, karty będą funkcjonować na dotychczasowych zasadach. W ciągu kilku miesięcy zostaną wymienione na nowe.
Zmieni się natomiast nazwa i adres serwisu bankowości elektronicznej. Od 1 listopada wyłączone zostaną strony informacyjne Nordea Bank Polska, a umieszczona zostanie tam informacja, że klienci powinni logować się ze strony PKO BP. Bankowość elektroniczna Netbank zmieni nazwę na iPKONET.
– Zmieni się nazwa serwisu transakcyjnego, ale funkcjonalność i sposób logowania na razie pozostają bez zmian – tłumaczy Paweł Placzke, dyrektor produktów klienta indywidualnego w PKO BP. Dodaje, że klienci Nordei nie muszą podpisywać żadnych nowych umów ani aneksów. Po fuzji prawnej bank będzie ujednolicał warunki finansowe oferty nowych produktów.
W dniu planowanej fuzji, czyli 31 października placówki Nordea będą czynne do 14.30, a przerwa w dostępie do serwisu bankowości elektronicznej Netbank nastąpi 1 listopada w godz. 00.00-7.00. Po tej przerwie system będzie działał już pod nową nazwą i nowym adresem. Przez cały czas bez zakłóceń będą działać karty płatnicze.
Przedstawiciele PKO BP podkreślają, że w związku z planowanymi zmianami bank nie planuje się kontaktować z klientami drogą e-mailową. Wszelkie komunikaty sugerujące potrzebę zalogowania się poprzez podanie loginu i hasła czy też kodu jednorazowego powinny być ignorowane, ponieważ mogą być próbą wyłudzenia danych. Zmiany dotyczą ponad 300 tys. klientów Nordea Banku.