Przez ostatnich osiem lat NBP posługiwał się logotypem w postaci zielonego kwadratu z białym napisem NBP. Nowy logotyp to granatowe koło ze złotym wzorem nawiązującym do drzwi do skarbca banku centralnego oraz złotym napisem. To z kolei nawiązanie do zasobów złota, które NBP pod kierownictwem prezesa Adama Glapińskiego zwiększa.
Oprócz logotypu w kilku wersjach NBP będzie się też posługiwał emblematem z wizerunkiem orła oraz budynkiem ze skarbcem i sztabami złota.
Bank centralny zmienił również swoją dewizę. Zamiast „Dbamy o wartość pieniądza” będzie ona odtąd brzmiała „Dbamy o wartość polskiego pieniądza”.
NBP to bank centralny Polski. Jego podstawowym zadaniem jest dbanie o stabilność cen. NBP definiuje ją jako inflację na poziomie 2,5 proc. rocznie, z dopuszczalnymi odchyleniami o 1 pkt proc. w każdą stronę. W czerwcu inflacja wynosiła 4,4 proc. rocznie, po 4,7 proc. w maju.