LPP, CDRL – prowadzą znane i cenione marki

Branża odzieżowa i przemysł modowy to ogromny biznes, za którym stoją gigantyczne pieniądze. Polski rynek odzieżowy należy do najatrakcyjniejszych i największych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Publikacja: 28.06.2020 21:00

Eksperci i środowisko prognozują, że potencjał wzrostowy polskich firm odzieżowych może zacząć się wyczerpywać w najbliższych latach. Na razie jednak przemysł odzieżowy pochwalić się może sukcesami w zagranicznej ekspansji. Największą firmą odzieżową w Polsce jest LPP, natomiast obuwniczą CCC. Najbardziej rozpoznawalną marką na rynku jest Apart – producent biżuterii.

W ramach sektora biżuteria, odzieżowa, obuwie Kapituła rankingu przyznała nagrodę dwóm firmom – LPP oraz CDRL.

LPP – to rodzinna, największa w Europie Środkowo-Wschodniej firma założona w 1991 roku. Zarządza pięcioma rozpoznawalnymi markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Ludzi ubranych w ich produkty spotkać w ponad 20 krajach Europy, Afryki i Azji. Zarządza siecią ponad 1700 salonów i tworzy miejsca pracy dla ponad 25 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży, m.in. w Warszawie, Gdańsku, Hamburgu, Szanghaju, Pradze, Moskwie, Kijowie i Budapeszcie.

Kapituła rankingu Najważniejsze firmy dla Polski doceniła firmę LPP za jej dynamiczny rozwój, rozpoznawalność na rynku krajowy i zagranicznym, a przede wszystkim za jej rodziny charakter. W 2019 roku przychody ze sprzedaży grupy LPP wyniosły 9,9 mld zł, a eksport stanowił ponad 60 proc. Firma zatrudniała ponad 15,6 tys. osób.

Z kolei CDRL zajmuje się projektowaniem, produkcją oraz dystrybucją ubranek dla dzieci i młodzieży marki Coccodrillo, a także sprzedażą wyrobów innych producentów, zarówno krajowych, jak i zagranicznych. Są to głównie pluszowe zabawki i akcesoria. Historia CDRL sięga początku lat 90. Obecnie sieć sprzedaży liczy ponad 500 salonów zlokalizowanych między innymi w Polsce, w Austrii, Czechach, Portugali, Słowacji, Rumuni, krajach bałtyckich, na Węgrzech, w Arabii Saudyjskiej, Mongolii, Libii, Kazachstanie czy Brazylii. W 2019 roku firma zanotowała ponad 100 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży w stosunku do 2018 roku.

Kapituła rankingu Najważniejsze firmy dla Polski wyróżniła firmę za rozwój oraz inwestycje. Przez dwa ostatnie lata firma podwoiła liczbę sklepów, wykazując tym samym ponad 120 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży.

Wśród 12 wiodących firm jedną z największych jest firma CCC – jedna z największych detalicznych spółek obuwniczych w Europie Środkowej i jednym z największych producentów obuwia w Europie. W 2019 roku Grupa CCC wykazała przychody ze sprzedaży na poziomie 5,8 mld zł i zysk 18,4 mln zł, zatrudniała ponad 15,6 tys. osób. Na liście znajdują się jeszcze trzy znacznie mniejsze firmy produkujące obuwie: Wojas, Gino Rossi oraz Venezia.

Wśród firm odzieżowych jest Grupa Kapitałowa VRG – właściciel bardzo dobrze rozpoznawalnych znaków towarowych w pięciu głównych liniach: Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler Milano i W.KRUK. Jej skonsolidowane przychody w2019 roku przekroczyły ponad 1 mld zł.

W prezentowanym zestawieniu nie mogło zabraknąć firmy OTCF, właściciela marki 4F. To polska firma zbudowana na pasji do sportu. Specjalizuje się w tworzeniu, produkcji i sprzedaży odzieży sportowej i akcesoriów dla konsumentów oraz dla sportu zawodowego.

Eksperci i środowisko prognozują, że potencjał wzrostowy polskich firm odzieżowych może zacząć się wyczerpywać w najbliższych latach. Na razie jednak przemysł odzieżowy pochwalić się może sukcesami w zagranicznej ekspansji. Największą firmą odzieżową w Polsce jest LPP, natomiast obuwniczą CCC. Najbardziej rozpoznawalną marką na rynku jest Apart – producent biżuterii.

W ramach sektora biżuteria, odzieżowa, obuwie Kapituła rankingu przyznała nagrodę dwóm firmom – LPP oraz CDRL.

Pozostało 85% artykułu
Wydarzenia Gospodarcze
John G. Ruggie: Odpowiedzialne działanie firm przestało być kwestią wyboru
Materiał partnera
Kluczowa jest dostępność naszych usług
Europejski Kongres Finansowy
Tadeusz Białek: Chcemy zmiany podstawy opodatkowania sektora
Europejski Kongres Finansowy
Artur Głembocki: Ze sztuczną inteligencją jesteśmy w komitywie od lat
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Europejski Kongres Finansowy
Obraz gospodarki: różowy czy nie?