Do rąk konduktorów PKP Intercity trafiły już pierwsze nowe urządzenia do sprawdzania (i wystawiania) biletów. Na razie na pokładach pociągów jest około 400 nowych terminali z 1250 urządzeń, które kupiło PKP Intercity od S&T Poland. Kompletny zestaw to terminal, drukarka oraz pinpad.
- W odróżnieniu od dotychczasowych urządzeń funkcjonują w oparciu o technologię bezprzewodową z opcją korzystania z sieci WiFi w pociągach oraz z sieci komórkowej LTE z możliwością aktywnego przełączenia pomiędzy dwoma operatorami. W ręce pracowników trafiają terminale Zebra TC77. Są lekkie, poręczne, a przy tym odporne na upadek, różnicę temperatur i wilgoć (klasa szczelności IP67), dzięki czemu są przystosowane do pracy w zmiennych warunkach. Wyposażono je w duży wyświetlacz o przekątnej 4,7 cala oraz system operacyjny Android 8.1.0 – zachwala przewoźnik nowe urządzenia w komunikacie prasowym.
Dzięki zastosowaniu nowocześniejszych rozwiązań pozwolą także na kontrolę biletów na kartach bezstykowych czy skanowanie biletów wystawianych przez koleje ukraińskie.
Dla pasażerów PKP Intercity nowe terminale oznaczają sprawniejszą kontrolę biletów. Dotychczas często zdarzało się, że w sczytywanie kodu QR z ekranu telefonu czy tabletu pasażera było męcząco długie zarówno dla konduktora jak i pasażera. Nowe urządzenia mają sobie radzić z tym lepiej.
Na zakupie 1250 terminali dla drużyn konduktorskich (z opcją na dodatkowe 250 urządzeń) plany PKP Intercity się nie kończą. Przewoźnik chce także zmodernizować sprzęt w kasach i Centrach Obsługi Klienta. Znikną więc zapewne wydające charakterystyczny dźwięk drukarki igłowe. Pozwoli to przyspieszyć obsługę klienta w kasach.