Ryanair zwalnia. Także we Wrocławiu

Kilka dni temu Ryanair poinformował o wznowieniu 40 proc. siatki od lipca. Teraz linia podała o cięciach etatów w biurach w Dublinie, Londynie, Madrycie oraz Wrocławiu.

Aktualizacja: 15.05.2020 16:28 Publikacja: 15.05.2020 15:45

Ryanair zwalnia. Także we Wrocławiu

Foto: Bloomberg

Łącznie straci pracę 250 osób, które są na okresie próbnym, bądź na kontraktach terminowych. Niektórzy z pracowników zrezygnowali sami, część dostała już wypowiedzenia. „1 czerwca osoby te nie wrócą do biur, gdy zostaną one ponownie otwarte. Powodem jest znaczny spadek ruchu lotniczego Grupy Ryanair w 2020 roku" — czytamy w komunikacie przewoźnika.

Pracownicy biurowi , to kolejna grupa zatrudnionych w Ryanairze. Na początku maja linia poinformowała o zwolnieniu 3 tys. pilotów i pracowników pokładu. Ci, którzy mają zostać w firmie będą zarabiać o jedną piątą mniej, niż przed kryzysem. Prezes Ryanaira, Michael O'Leary zgodził się na obniżenie swoich zarobków o połowę. W 2019 zainkasował 99 mln euro.

Nowe cięcia linia tłumaczy tym, że w kwietniu, maju oraz czerwcu wykonuje, bądź wykona mniej niż 1 proc. swojego standardowego rozkładu lotów, a w tym tygodniu poinformował o uruchomieniu 40 proc. rozkładu od lipca 2020 roku. W ciągu całego roku Ryanair planuje obsłużyć poniżej 100 milionów pasażerów, czyli o 35 proc. mniej, niż zapisano w budżecie na ten rok finansowy (1 kwietnia 2020 – 31 marca 2021).

Darrel Hughes, Dyrektor Działu Personalnego w komunikacie przyznaje, że są to trudne czasy dla pracowników w Dublinie, Londynie, Madrycie oraz Wrocławiu. „Planujemy ponownie otworzyć nasze biura 1 czerwca, nie będziemy jednak potrzebowali tak wielu pracowników w roku, w którym przewieziemy mniej niż 100 milionów pasażerów przy pierwotnych założeniach 155 mln. W biurach w Dublinie, Londynie, Madrycie oraz Wrocławiu przeprowadzimy redukcję etatów, tak, aby dopasować liczbę pracowników do bieżących potrzeb firmy w roku, w którym, z uwagi na epidemię Covid-19, obsłużymy mniej niż 100 milionów pasażerów. Pracownicy, których zwolnienia dotyczą, zostali już o tym fakcie poinformowani i nie wrócą do biur w Dublinie, Londynie, Madrycie oraz Wrocławiu, kiedy zostaną one ponownie otwarte w dniu 1 czerwca — czytamy w komunikacie.

Ryanair nadal negocjuje z pilotami i personelem pokładowym redukcję zatrudnienia o 3 tys. osób i 20-procentową obniżkę płac.

Argumenty, jakich używa zarząd są typowe dla tej linii: „Ryanair stoi również w obliczu silnej konkurencji cenowej w całej Europie, gdzie musimy rywalizować z flagowymi przewoźnikami lotniczymi, którzy od rządów poszczególnych krajów otrzymali ponad 30 miliardów euro w ramach niezgodnych z prawem dotacji. Dzięki nim te linie lotnicze będą przez wiele lat mogły oferować loty po znacznie zaniżonych cenach poniżej kosztów z uwagi na nielegalną pomoc państwa". W ostatni czwartek w wywiadzie dla Bloomberga prezes Ryanaira, Michael O'Leary zapowiedział, że zaskarży do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w Luksemburgu udzielenie pomocy publicznej Grupie Lufthansy, Air France KLM oraz SAS. Jednocześnie linia ma nadzieję,że negocjacje dotyczące cięć zatrudnienia i płac zostaną zakończone do końca maja i zaczną obowiązywać od początku czerwca.

Łącznie straci pracę 250 osób, które są na okresie próbnym, bądź na kontraktach terminowych. Niektórzy z pracowników zrezygnowali sami, część dostała już wypowiedzenia. „1 czerwca osoby te nie wrócą do biur, gdy zostaną one ponownie otwarte. Powodem jest znaczny spadek ruchu lotniczego Grupy Ryanair w 2020 roku" — czytamy w komunikacie przewoźnika.

Pracownicy biurowi , to kolejna grupa zatrudnionych w Ryanairze. Na początku maja linia poinformowała o zwolnieniu 3 tys. pilotów i pracowników pokładu. Ci, którzy mają zostać w firmie będą zarabiać o jedną piątą mniej, niż przed kryzysem. Prezes Ryanaira, Michael O'Leary zgodził się na obniżenie swoich zarobków o połowę. W 2019 zainkasował 99 mln euro.

Transport
Zdesperowani Rosjanie szukają samolotów. Proszą o pomoc Kuwejt i Katar
Transport
Będzie co przenosić do CPK. Rekordy na Lotnisku Chopina
Transport
Wielkie cięcia w Boeingu. Na początek do zwolnienia ci, którzy strajkowali
Transport
Są plany rozbudowy Lotniska Chopina, ale bez wielkiego rozmachu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Jedwabny Szlak w Ameryce Południowej. Chiński megaport w Peru