Każda z przedstawionych koncepcji stanowi inne podejście do kwestii lotu bez emisji spalin, wykorzystuje inną ścieżkę technologiczną i przewiduje odmienną konfigurację aerodynamiczną. Wszystkie koncepcje przewidują wykorzystanie wodoru jako głównego źródła energii. Airbus uważa wodór za bardzo atrakcyjne czyste paliwo lotnicze, który zostanie wykorzystany nie tylko w lotnictwie, ale także w wielu innych gałęziach przemysłu, bo pozwoli osiągnąć cele neutralności klimatycznej.
Czytaj także: Airbus: mniejsze dostawy, ale większe niż Boeinga
- To historyczny moment dla całego sektora lotnictwa cywilnego. Koncepcje, które dziś ujawniamy, pozwalają światu poznać naszą ambicję realizacji śmiałej wizji przyszłości lotów bez emisji spalin — powiedział prezes Airbusa, Guillaume Faury. — Jestem głęboko przekonany, że wykorzystanie wodoru — zarówno w paliwach syntetycznych, jak i jako podstawowego źródła energii w samolotach pasażerskich — może znacznie zmniejszyć wpływ lotnictwa na klimat — dodał.
Trzy wersje o kryptonimie „ZEROe" (zero emisji) obejmują:
Konstrukcję turboodrzutową (turbofan) dla 120-200 pasażerów o zasięgu ponad 2000 mil morskich, zdolną do lotów międzykontynentalnych, napędzaną przez zmodyfikowane silniki z turbiną gazową, zasilane wodorem zamiast klasycznej nafty lotniczej. Ciekły wodór będzie magazynowany w zbiornikach za tylną grodzią ciśnieniową i stamtąd rozprowadzany do silników.