Milion biletów na trasach turystycznych

Polskie Linie Lotnicze LOT przygotowały plan siatki Lato 2021. Lotnicze lato rozpocznie się w końcu marca. Oprócz regularnych kierunków europejskich, przewoźnik chce rozwinąć ofertę podróży wakacyjnych, która dobrze sprawdziła się w 2020 r.

Publikacja: 30.11.2020 07:00

Milion biletów na trasach turystycznych

Foto: PLL LOT

Materiał powstał we współpracy z PLL Lot

Dostępne obecnie prognozy oraz tegoroczne doświadczenia wskazują, że to właśnie ruch turystyczny będzie istotną częścią odbudowującego się rynku przewozów lotniczych. W Polsce ma on szansę znacząco przekroczyć 3 mln podróżnych, co stanowiłoby 50 proc. pasażerów z doskonałego dla tej branży roku 2019.

Zwiększenie udziału w tym rynku oznacza rozwój działalności czarterowej LOT-u z wykorzystaniem nowoczesnej floty regionalnej oraz maszyn średniego i dalekiego zasięgu, przede wszystkim boeingów 737, ale również embraerów 195 czy flagowych boeingów 787-dreamliner LOT-u.

Już teraz w ofercie LOT-u na sezon letni 2021 znalazło się ponad 20 tras wakacyjnych. Nowością są popularne wśród turystów kierunki Mykonos i Palermo. Dostępne będą również sprawdzone w tegorocznej akcji #LOTnaWakacje kierunki, takie jak wyspy Majorka, Santorini, Rodos, Zakyntos, Korfu i Malta oraz miasta Ateny, Burgas, Saloniki, Tirana i Warna. Ponadto LOT będzie obsługiwał bezpośrednie rejsy do Barcelony, Wenecji, Larnaki, Nicei, Splitu, Dubrownika i Zadaru. Połączenia są oferowane z Warszawy, a wybrane kierunki także z Katowic.

– W przyszłym roku planujemy umocnić naszą obecność na rynku podróży turystycznych i czarterowych, oferując ok. miliona miejsc na takich trasach turystycznych. A naszą ofertę zaplanowaliśmy zgodnie z oczekiwaniami touroperatorów i biur podróży. Najwyższe standardy bezpieczeństwa, nowoczesna flota i gwarancja wysokiej jakość obsługi pasażera sprawiają, że nasz produkt jest bardzo konkurencyjny– mówi Michał Fijoł, członek zarządu PLL LOT ds. handlowych.

W rozkładach LOT-u będą stopniowo pojawiały się kolejne nowe połączenia. Docelowy kształt siatki połączeń w sezonie letnim 2021 r. będzie uzależniony od sytuacji pandemicznej na świecie. Publikacja rozkładów z dużym wyprzedzeniem daje organizatorom turystyki czas na staranne przygotowanie oferty dla klientów na lato 2021.

Taki kształt przyszłorocznej siatki wynika m.in. z rynkowych prognoz, że to właśnie segment turystyczny będzie odbudowywał się najszybciej. Ale podczas niedawno zakończonego walnego zgromadzenia Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA) wskazywano, że zacznie się odbudowywać także ruch biznesowy – przynajmniej od początku przyszłorocznego sezonu letniego. Mówił o tym. m.in Rafael Schvartzmann, wiceprezes IATA.

– Liczymy na to, szczególnie jeśli uda się zapewnić powszechny dostęp do szczepionki przeciwko koronawirusowi – mówi Michał Fijoł. – W naszej siatce w przyszłym roku nie zabraknie też regularnych połączeń, ale na jej ostateczny kształt będzie miała wpływ sytuacja pandemiczna w poszczególnych krajach – dodaje Michał Fijoł.

Podkreśla, że bezpieczeństwo dla PLL LOT pozostaje priorytetem, a rejsy będą realizowane tam, gdzie sytuacja epidemiczna będzie stabilna. – Chcemy zapewnić pasażerom maksymalny komfort planowania podróży, wprowadzając bardzo elastyczną politykę zmian w rezerwacjach. Ponadto wydłużyliśmy czas realizacji voucherów do dwóch lat. Wierzymy, że te działania pozwolą naszym klientom łatwiej planować także przyszłoroczne wakacje – podsumowuje Michał Fijoł.

Materiał powstał we współpracy z PLL Lot

Dostępne obecnie prognozy oraz tegoroczne doświadczenia wskazują, że to właśnie ruch turystyczny będzie istotną częścią odbudowującego się rynku przewozów lotniczych. W Polsce ma on szansę znacząco przekroczyć 3 mln podróżnych, co stanowiłoby 50 proc. pasażerów z doskonałego dla tej branży roku 2019.

Pozostało 88% artykułu
Transport
Zdesperowani Rosjanie szukają samolotów. Proszą o pomoc Kuwejt i Katar
Transport
Będzie co przenosić do CPK. Rekordy na Lotnisku Chopina
Transport
Wielkie cięcia w Boeingu. Na początek do zwolnienia ci, którzy strajkowali
Transport
Są plany rozbudowy Lotniska Chopina, ale bez wielkiego rozmachu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Jedwabny Szlak w Ameryce Południowej. Chiński megaport w Peru