Firma założona w 2003 r. pracuje od maja 2004 nad takim samolotem, zaczęła współpracę z Airbusem, w grudniu 2017 zmieniła partnera na Lockheeda Martina, a w lutym 2019 kolejnym partnerem został Boeing.
AS2 ma być 12-osobową maszyną na syntetyczne paliwo, osiągającą prędkość do 1,4 Macha (ok. 1600 km/h) i o zasięgu 4750 mil morskich (8800 km). Na prace projektowe przewidziano budżet 4 mld dolarów, producent spodziewa się rynku 300 takich samolotów w ciągu 10 lat i 500 łącznie, w cenie po 120 mln dolarów. Ich produkcja zacznie się w 2023 r. w zakładzie firmy Aerion Park w Melbourne na Florydzie, trwa tam już od 2020 r. budowa centrali firmy. GE Aviation z konglomeratu General Electric zakończyła początkowy projekt nowego silnika turbowentylatorowego Affinity. W listopadzie 2020 producent zakończył testy modelu samolotu w tunelu aerodynamicznym francuskiego ośrodka badawczego ONERA.
AS2 powinien uzyskać certyfikację w 2025 r. Dotychczasowe zamówienia dotyczą ponad 80 sztuk na sumę 10 mld dolarów.
Aerion zapowiedziała ponadto stworzenie ośrodka szkoleniowego w zakresie pilotażu samolotów ponaddźwiękowych dla celów cywilnych, komercyjnych i wojskowych, we współpracy z wyspecjalizowanym podmiotem FlightSafety International z Bekshire Hathaway.
Będzie to pierwszy pasażerski samolot ponaddźwiękowy od czasu wycofania francusko-angielskiego Concorde w 2003 r. - stwierdził Reuter