Maszyna ze 135 pasażerami na pokładzie i 6 członkami załogi wzniosła się na wysokość nieco ponad 3 tys. metrów, jednak zawróciła i bezpiecznie wylądowała na tym samym lotnisku. Teraz zajmują się nią mechanicy przewoźnika.
Usterki w boeingach
Boeing 737-800 został wyprodukowany w 2015 roku i należy jeszcze do generacji maszyn poprzedzających model MAX. Tyle, że nie zmieniły się w nich silniki: najczęściej montowane są CFM56, produkowane wspólnie przez General Electric Aerospace i Safran Aircraft Engines.
Przedstawiciel Southwest Airlines przyznał, że to jego linia, a nie Boeing, jest odpowiedzialna za serwisowanie tej maszyny.
Niedzielnym incydentem w Denver natychmiast zajął się amerykański regulator rynku lotniczego Federal Aviation Administration (FAA), który ze szczególną uwagą zajmuje się wydarzeniami w samym Boeingu oraz problemami związanymi z jakością samolotów produkowanych przez koncern. Teraz FAA zapowiada, że uruchomi dochodzenie w sprawie ostatniego incydentu.
Czytaj więcej
Pasażerowie amerykańskich linii lotniczych Southwest byli w szoku: pilot przerywał start z powodu pożaru silnika Boeinga 737. Dla producenta samolotów nowa awaria oznacza dalsze kłopoty z władzami lotniczymi.