Podrobione części w silnikach Ryanaira. To nie pierwszy taki przypadek

Ryanair Holdings poinformował, że znalazł niecertyfikowane części w dwóch silnikach swoich samolotów. To kolejny przewoźnik, który ma kłopoty z podzespołami ze sfałszowanymi dokumentami.

Publikacja: 01.12.2023 15:25

Podrobione części w silnikach Ryanaira. To nie pierwszy taki przypadek

Foto: Ryanair

Podejrzane części odkryto podczas planowego serwisowania maszyn Ryanaira w Teksasie i Brazylii w ciągu ostatnich kilku miesięcy. — Już zostały one usunięte z naszych silników - powiedział w ostatni czwartek dyrektor generalny Ryanaira Michael O’Leary w wywiadzie dla „Irish Times” w Dublinie.

Wszystko wskazuje, że po raz kolejny winna jest londyńska firma AOG Technics Ltd. Już wcześniej oskarżano ją o dostarczanie tysięcy części do silników ze sfałszowanymi dokumentami certyfikacyjnymi do airbusów i boeingów, w tym samolotów B737 starszej generacji nadal używanych w Ryanairze. Wcześniej niecertyfikowane komponenty znalazły u siebie amerykańscy przewoźnicy: Delta Air Lines, American Airlines Group i Southwest Airlines. Założyciel AOG i dyrektor generalny tej firmy, Jose Zamora Yrala, odmawia wszelkich kontaktów z mediami.

Czytaj więcej

Wojna Ryanaira z internetowymi agentami. "Oszuści, naciągacze"

Michael O’Leary zapewnia teraz, że podrobione komponenty przypadkiem trafiły do Ryanaira. Podkreślił, że Ryanair nigdy nie współpracował bezpośrednio z AOG, chociaż zdarzało się, że kupował je u pośredników.

Silnik CFM56, o który chodzi w tej aferze, montowany jest w B737, czyli w najpopularniejszym samolocie na świecie. Oryginał tego silnika, to wspólny projekt i produkcja joint venture firm Safran SA i General Electric Co. — CFM International Inc. Spółki Safran i GE przyznały, że jeszcze w październiku, kiedy wykryto na rynku niecertyfikowane części, dotarły do 126 silników z podejrzanymi częściami sprzedawanymi przez AOG. Co ciekawe, niektóre z nich były montowane we własnych warsztatach CFM.

Jak powiedział Michael O’Leary linie lotnicze otrzymały wtedy polecenie sprawdzenia zapasów części zamiennych. Znalezione komponenty zostały przesłane śledczym prowadzącym dochodzenie w sprawie AOG. — Nie zmieniło to faktu, że te części nadal są dostępne na rynku – dodał. I wnioskuje, że w tej sytuacji należy zapewnić ściślejszą kontrolę nad pośrednikami dostarczającymi części do silników odrzutowych.

Czytaj więcej

Miejsce przy oknie bez okna w Ryanairze

Podejrzane części odkryto podczas planowego serwisowania maszyn Ryanaira w Teksasie i Brazylii w ciągu ostatnich kilku miesięcy. — Już zostały one usunięte z naszych silników - powiedział w ostatni czwartek dyrektor generalny Ryanaira Michael O’Leary w wywiadzie dla „Irish Times” w Dublinie.

Wszystko wskazuje, że po raz kolejny winna jest londyńska firma AOG Technics Ltd. Już wcześniej oskarżano ją o dostarczanie tysięcy części do silników ze sfałszowanymi dokumentami certyfikacyjnymi do airbusów i boeingów, w tym samolotów B737 starszej generacji nadal używanych w Ryanairze. Wcześniej niecertyfikowane komponenty znalazły u siebie amerykańscy przewoźnicy: Delta Air Lines, American Airlines Group i Southwest Airlines. Założyciel AOG i dyrektor generalny tej firmy, Jose Zamora Yrala, odmawia wszelkich kontaktów z mediami.

Transport
Zdesperowani Rosjanie szukają samolotów. Proszą o pomoc Kuwejt i Katar
Transport
Będzie co przenosić do CPK. Rekordy na Lotnisku Chopina
Transport
Wielkie cięcia w Boeingu. Na początek do zwolnienia ci, którzy strajkowali
Transport
Są plany rozbudowy Lotniska Chopina, ale bez wielkiego rozmachu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Jedwabny Szlak w Ameryce Południowej. Chiński megaport w Peru