Główny gracz branży car-sharingu nad Wisłą, firma Traficar, szykuje się do wejścia w kolejny segment rynku współdzielonej mobilności. Jak się dowiedzieliśmy, operator wypożyczający samochody przez aplikację na celownik wziął biznes najmu elektrycznych hulajnóg na minuty. Z nowymi usługami mógłby ruszyć w przyszłym roku. Z naszych informacji wynika, że w pierwszej kolejności wystartuje w Krakowie.
Krakowskie porządki
Traficar zapewnił już sobie nawet miejsce w stolicy Małopolski. Ratusz zdecydował tam bowiem, że aby uporządkować przestrzeń miejską – wprowadzi nowe zasady jej udostępniania operatorom hulajnóg. Rozpisał swoisty konkurs i w efekcie podpisał z zainteresowanymi firmami umowy, na podstawie których zobowiązały się one do płacenia za wynajęcie terenu pod parkingi dla jednośladów. Dodatkowo mają one zasilać specjalny fundusz, z którego opłacana będzie tzw. relokacja porzucanych na ulicach hulajnóg. – Wyznaczono 163 punkty mobilności, jedyne miejsca w centrum, gdzie można legalnie pozostawić wypożyczoną e-hulajnogę. Każde z nich ma określoną pojemność – liczbę hulajnóg, która może zostać tam zaparkowana – wskazują w krakowskim Zarządzie Transportu Publicznego.
Czytaj więcej
Rynek współdzielonej mikromobilności przyśpiesza. Branży pomoże drastyczny wzrost cen na stacjach benzynowych.
Program pilotażowy, którym objęto teren wewnątrz tzw. drugiej obwodnicy Krakowa, ma potrwać do listopada. W przyszłym roku nowe reguły mają być już stałą polityką miasta w kontekście porządkowania mikromobilności, przy czym teren obowiązywania tych zasad zostanie rozszerzony. Pozwolenie na oferowanie usług najmu hulajnóg na minuty dostało czterech operatorów, choć na razie świadczą je – w nowej formule – tylko trzy: Lime, Bolt i Tier.