Państwowy Fundusz Stabilizacji Gospodarczej (WSF) utworzony w marcu 2020 do rozwiązywania problemów wywołanych przez pandemię przyznał Lufthansie 9 mld euro pomocy w zamian za udział w tej linii. Stopniowo zmniejszał go, a całkowicie zamierzał pozbyć się go w październiku 2023. Teraz sprzedał ostatni pakiet akcji międzynarodowym inwestorom za 455 mln euro. Łącznie otrzymał 1,07 mld ze sprzedaży akcji w Lufthansie, zarobił na tej inwestycji 760 mln. „Rządowy pakiet pomocy pomógł z sukcesem biznesowi podczas kryzysu” — cytuje Reuter komunikat WSF.
Czytaj więcej
Francuski Urząd Lotnictwa Cywilnego (DGAC) polecił liniom lotniczym zmniejszenie o połowę liczby rejsów wykonywanych w najbliższy piątek, 16 września. Powodem jest zapowiedziany strajk kontrolerów lotów.
Deutsche Bank, jeden z globalnych koordynatorów i prowadzących księgę popytu, obok Goldmana Sachsa, poinformował, że fundusz zaoferował inwestorom ok. 74,4 mln akcji Lufthansy, odpowiadających 6,2 proc. udziału w kapitale akcyjnym przewoźnika. Lufthansa potwierdziła te liczby we własnym komunikacie. Przypomniała, że WSF kupił latem 2020 za 306 mln euro 20 proc. udziałów w linii, a wtedy uzgodniono, że zostaną sprzedane najpóźniej do października 2023. Lufthansa spłaciła przed terminem do listopada 2021 wszystkie pożyczki i depozyty, jakie otrzymała do rządu federalnego. Po sprzedaży reszty udziału WSF nie ma już kapotażu akcyjnego w linii, więc wygasają wszystkie pozostałe warunki — podkreślono.
Szef przewoźnika, Carsten Spohr podziękował w imieniu całej załogi obecnemu i poprzedniemu zadowi, a także podatnikom za wsparcie Lufthansy podczas najostrzejszego kryzysu finansowego w historii linii. Stabilizacja Lufthansy okazała się sukcesem, opłaciła się też finansowo rządowi i podatnikom. Lufthansa jest znów w prywatnych rękach. Wszyscy jej pracownicy na świecie będą nadal ciężko pracować dla wzmocnienia naszej pozycji wśród wiodących przewoźników na świecie — podkreślił Spohr.