Do zadań wolontariuszy będzie należało: ładowanie i rozładowywanie bagaży, a także prowadzenie pojazdów do przemieszczania bagażu po lotniskach. „Wysoki poziom zachorowań na grypę oraz wzrost zakażeń Covid-19, w połączeniu z utrzymującym się napięciem na rynku pracy, sprawiają, że znalezienie pracowników stało się wyzwaniem w naszej branży” – napisał dyrektor operacyjny Qantas Colin Hughes w e-mailu udostępnionym BBC.
Menedżerowie i dyrektorzy zostali poproszeni o pracę na stanowiskach związanych z obsługą bagażu przez trzy lub pięć dni w tygodniu, w systemie zmianowym po cztery lub sześć godzin dziennie na zmianę. Kandydaci do pracy muszą być w stanie przenosić walizki ważące nawet 32 kg każda.
„Wiemy, że nasza wydajność operacyjna nie spełnia oczekiwań naszych klientów ani standardów, których oczekujemy od siebie – i że robimy wszystko, aby poprawić wydajność” – powiedział BBC rzecznik Qantas.
Czytaj więcej
Nie ma co liczyć na spadek cen. Jak wyliczył Allianz Trade, w tym roku podwyżki taryf wyniosą 21 proc. w porównaniu z rokiem 2019. A może być drożej.
Rzecznik australijskiej linii lotniczej przypomina, że to nie pierwszym raz, kiedy pracownicy centrali są proszeni o pomoc w obowiązkach „szeregowych” pracowników. - Podobnie jak robiliśmy w przeszłości w okresach intensywnego ruchu, kiedy to około 200 pracowników centrali pomagało na lotniskach w okresach wzmożonych podróży koło Wielkanocy - dodał.