Przewoźnik poinformował, że 98,36 proc. inwestorów zapisało się na emitowane papiery wartościowe, a resztę sprzedano szybko na otwartym rynku. Pozyskane środki zostaną użyte na spłatę części rządowej pomocy 9 mld euro z 2020 r., aby grupa przetrwała pandemię. Po emisji państwowy fundusz stabilizacji gospodarki ma jeszcze 14,09 proc. udziałów w Lufthansie.
Nastawienie do linii lotniczych i do sektora podróży poprawiło się zasadniczo we wrześniu po zapowiedziach w Stanach i w Europie o złagodzeniu ograniczeń. — Do odprężenia w podróżach przez Atlantyk doszło w dniu ogłoszenia tej emisji. Spodziewaliśmy się tego, ale nie w tym dniu — powiedział Reuterowi Stephane Gruffat, jeden z szefów działu rynków kapitału akcyjnego w EMEA z Deutsche Banku. Jego zdaniem, była to właściwa pora na podwyższanie kapitału, bo rosną przewozy pasażerów i liczba lotów, linie zmniejszyły podstawowe koszty i stabilizują przepływy gotówki.