Premie i firmowe Wigilie – to także w tym roku najbardziej popularne świąteczne świadczenia dla pracowników w polskich firmach, jak wynika z badania dotyczącego świątecznych inicjatyw dla pracowników, które wśród 1000 pracodawców przeprowadził Instytut Badawczy Randstad we współpracy z Gfk.

Jego dane pokazują, że pracodawcy nieco częściej niż w ubiegłym roku będą przyznawać premie okolicznościowe- udział tych planów wzrósł z 44 proc. do 45 procent. Natomiast chęć organizacji firmowej wigilii deklaruje dokładnie tylu pracodawców, co w ubiegłorocznym badaniu - 43 proc.

Trzecie miejsce zajmują bony podarunkowe, które planuje przekazać pracownikom 32 proc. badanych pracodawców.

– Część firm, nawet jeśli nie może sobie pozwolić na podniesienie wynagrodzeń na stałe, stara się docenić zaangażowanie pracowników choćby taką jednorazową świąteczną premią. Stąd bonusy finansowe i bony towarowe wciąż należą do najważniejszych inicjatyw – komentuje Mateusz Żydek, rzecznik i ekspert rynku pracy Randstad Polska.