Zniesione zostały również opłaty za koncesje zezwalające na sprzedaż wyrobów alkoholowych, więc punktów sprzedaży napojów z procentami będzie więcej, zaś konkurencja wymusi kolejne obniżki cen.
To kolejne posunięcie dubajskich władz, które stawiają na zwiększenie udziału usług w PKB, zwłaszcza na turystykę, ale i stworzenie idealnych warunków dla ekspatów pracujących zdalnie. W obliczu rosnącej konkurencji ze strony sąsiadów z Zatoki Perskiej, takich jak Arabia Saudyjska i Katar, rząd wprowadził w ciągu ostatnich kilku lat szereg zmian, aby stać się bardziej atrakcyjnym dla obcokrajowców do życia i pracy.
Alkohol już wcześniej był dostępny w Dubaju. Jedynym ogranicznikiem była cena, bo kufel piwa kosztował nawet ponad 15 dolarów w restauracjach, a ceny butelki wina startowały od ponad 100 dolarów. To skłoniło wielu mieszkańców do wyjazdów do innych emiratów, takich jak Umm Al Quwain, około 80 kilometrów od Dubaju, gdzie ceny są znacznie niższe.
Czytaj więcej
Mundial nad Zatoką Perską wymyślił emir, ale jego klimat tworzą ludzie, którzy go budowali. Mundialowy Katar to kolaż wrażeń, które niełatwo uporządkować, tworząc spójny obraz. Z tyłu głowy wciąż kołaczą się pytania: co widzieliśmy naprawdę, a co było wielką mistyfikacją.
Jeden z dwóch dubajskich dystrybutorów alkoholu, Maritime and Mercantile International, poinformował o zniesieniu podatku serią reklam przedstawiających zakończenie długiej podróży. Inny powiązany z państwem dystrybutor, African & Eastern, obniżył ceny jeszcze przed sylwestrem, aby pokazać konsumentom, ile trzeba będzie zapłacić po zniesieniu podatku od sprzedaży.