Firma poinformowała w komunikacie, że podjęta decyzja jest najlepszą opcją, zapewniającą długoterminową ciągłość lokalnej działalności biznesowej, z korzyścią dla pracowników, konsumentów i partnerów.
„W ostatnich dziewięciu miesiącach 2022 r. segment EDP w Rosji odpowiadał za ok. 5 proc. łącznej sprzedaży netto firmy Danone, przyczyniając się do wzrostu sprzedaży LfL oraz do marży z operacji kontynuowanych. Transakcja będzie skutkować odpisem w wysokości do 1 mld euro” – napisała spółka w komunikacie.
Danone zapewnia, że priorytetem firmy pozostaje odpowiedzialne i pełne szacunku działanie w stosunku do miejscowych pracowników, konsumentów i partnerów z rynku rosyjskiego.
Czytaj więcej
Francuski gigant jogurtowy i przetworów z mleka „ma wszystkie opcje na stole” odnośnie do działalności w Rosji; na tym etapie nie ma jeszcze decyzji o wyjściu z tego kraju. DP Eurasia, właściciel marki Domino’s Pizza w Rosji i Turcji zostaje, ale nie może podać prognozy na cały rok z powodu wojny na Ukrainie i inflacji
Grupa Danone miała w Rosji 20 zakładów produkujących: świeże produkty mleczne, odżywki dla niemowląt, produkty do żywienia medycznego oraz wodę. Rosyjski rynek stanowił 5 procent wszystkich przychodów koncernu od stycznia do końca września tego roku – informuje Bloomberg.