Masowy exodus zachodnich firm spowodowany sankcjami i restrykcjami po ataku Rosji na Ukrainę stworzył nieoczekiwaną szansę dla rosyjskich firm i przedsiębiorców – pisze Reuters.
Czernogołowka, firma nazwana na cześć miasta pod Moskwą, gdzie została założona w 1998 roku, produkuje przekąski, wodę butelkowaną, ziołowe lemoniady, napoje energetyczne, a od maja tego roku także Cola Czernogołowka, która ma zastąpić Coca-Cole i Pepsi na rosyjskim rynku.
Prywatny producent napojów zamierza podwoić swój udział w rynku w tym roku a w ciągu dwóch lat dojść do 30 procent. Docelowo ma nadzieję podbić serca rosyjskich konsumentów i zając około 50 proc. rynku słodkich napojów gazowanych. Obecnie, według danych firmy – jej udział rynkowy to około 8,5 procent na koniec 2021 roku.
Czytaj więcej
Wyjście Coca-Coli z Rosji stworzyło lukę, którą chcą zapełnić rosyjskie firmy. Etykiety niektórych napojów są łudząco podobne do oryginałów.