Coca-Cola zmienia swój popularny napój bez cukru

Coca-Cola Zero Sugar znów się zmienia. Koncern twierdzi, że będzie smakować bardziej jak Coca-Cola.

Aktualizacja: 14.07.2021 14:48 Publikacja: 14.07.2021 14:03

Coca-Cola zmienia swój popularny napój bez cukru

Foto: AdobeStock

We wtorek Coca-Cola zapowiedziała, że zamierza ulepszyć Coca-Colę Zero Sugar. Zmianie ma ulec smak napoju, jak również opakowanie. Charakterystyczna czerwono-czarna puszka będzie niedługo całkowicie czerwona. Koncern twierdzi, że zmiana smaku ma doprowadzić do tego, by smak napoju był bliższy smakowi zwykłej Coca-Coli.

Tym posunięciem Coca-Cola chce przyciągnąć więcej konsumentów do swoich napojów. Wpisuje się też ono w obecną strategię firmy, która skupia się na swoich flagowych markach, rezygnując stopniowo z tych, które mają problemy.

Nowa wersja bezcukrowej Coca-Coli ma pojawić się w USA jeszcze w tym miesiącu, a do Kanady trafi we wrześniu. Od jakiegoś czasu nowa Coca-Cola Zero Sugar jest już obecna na innych, mniejszych rynkach, ale nie wszystkim klientom się ona spodobała. Fani napoju potrafią nawet, jak twierdzi CNN, ironicznie dziękować za „przełamanie uzależnienia od napoju” dzięki złemu smakowi.

Czytaj także: Ronaldo wzgardził Coca-Colą. Koncern stracił miliardy wartości rynkowej

Koncern nie informuje dokładnie, jak zmienił recepturę napoju w USA, ale informuje, że nowa wersja powinna być dla konsumentów „bardziej orzeźwiająca i smaczna”. Według reportera CNN nowa wersja napoju wydaje się nieco słodsza i pełniejsza w smaku. Podstawowe składniki słodzące w amerykańskiej wersji Coca-Coli Zero Sugar nie uległy zmianie – nadal są to aspartam i acesulfam K, więc zapewne koncern zmienił proporcje w składzie. Na rynkach międzynarodowych Coca-Cola stosuje jednak różne słodziki.

Coca-Cola, pomimo krytyki w mediach społecznościowych, jest jednak przekonana, że konsumenci pokochają nową formułę napoju bez cukru. Według firmy wyniki testów są zachęcające.

- Przetestowaliśmy zarówno nową recepturę, jak i nowy wygląd, z obecnymi konsumentami i osobami nie będącymi konsumentami Coca-Cola Zero Sugar i naprawdę to kochają – twierdzi Rafael Prandini z Coca-Coli.

Coca-Cola Zero Sugar pojawiła się na rynku w 2005 roku jako Coke Zero. W 2017 roku dokonano zmiany receptury i nazwy na Coca-Cola Zero Sugar. Również wtedy niektórzy konsumenci narzekali, że nowy smak jest „obrzydliwy”. Jednak statystyki sprzedaży świadczą, że produkt się wówczas przyjął – w 2020 sprzedaż Coca-Coli Zero Sugar wzrosła o 4 procent, a w pierwszym kwartale 2021 o 8 procent.

We wtorek Coca-Cola zapowiedziała, że zamierza ulepszyć Coca-Colę Zero Sugar. Zmianie ma ulec smak napoju, jak również opakowanie. Charakterystyczna czerwono-czarna puszka będzie niedługo całkowicie czerwona. Koncern twierdzi, że zmiana smaku ma doprowadzić do tego, by smak napoju był bliższy smakowi zwykłej Coca-Coli.

Tym posunięciem Coca-Cola chce przyciągnąć więcej konsumentów do swoich napojów. Wpisuje się też ono w obecną strategię firmy, która skupia się na swoich flagowych markach, rezygnując stopniowo z tych, które mają problemy.

Przemysł spożywczy
Koniak do Chin luzem w kontenerach. Załoga w Cognac strajkuje
Przemysł spożywczy
Rosjanie skopiowali pomysł Donalda Trumpa. Nowa marka wódki na rynku
Przemysł spożywczy
Sposób na drogi nabiał? Nasłać prokuraturę. Takie rzeczy tylko w Rosji
Przemysł spożywczy
Cena masła. Ile może kosztować w święta? „Zbliżamy się do 10 zł”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przemysł spożywczy
Polacy szukają oszczędności, także w przypadku żywności