Kraft, w związku z niedoborem serków śmietankowych Philadelphia Cream Cheese, postanowił wykorzystać ten problem jako okazję do autopromocji. Tylko przez kilka dni w okresie świątecznym klienci będą mogli wydać 20 dolarów na dowolny świąteczny deser i obciążyć rachunkiem Krafta – informuje CNN.
Philadelphia Cream Cheese to jeden z najpopularniejszych w USA serków używanych do pieczenia sernika. Jednak w związku z zerwaniem łańcuchów dostaw oraz przestojami produkcyjnymi w niektórych regionach USA stał się towarem deficytowym.
Czytaj więcej
Gwałtowny wzrost popytu spowodował już 13 proc. wzrost cen, a zakłady i tak nie nadążają z produkcją.
Marketingowcy koncernu postanowili ten niefortunny stan niedoboru obrócić na korzyść koncernu. Wszyscy zainteresowani ofertą mogą odwiedzić specjalną stronę internetową stworzoną przez Kraft. W dniach 17 i 18 grudnia aż 18 tys. z nich będzie mogło uzyskać prawo do zwrotu pieniędzy za świąteczny deser, kupiony zamiast tradycyjnego sernika. Kilka tygodni później będą mogli przesłać firmie rachunki.
Dla Krafta kampania jest sposobem na załagodzenie sytuacji związanej z pustymi półkami po serkach śmietankowych – i także ma skłonić klientów do myślenia o ich markowym serku śmietankowym Philadelphia, bez nachalnej promocji marki – pisze CNN.