Marka LifeSpot weszła na rynek najmu instytucjonalnego wiosną br. bez specjalnych fanfar, a mówimy o drugiej już platformie PRS w Polsce – po Resi 4 Rent – w której utworzenie zaangażowany jest Griffin. Ile mieszkań liczy platforma?
Pierwszy budynek, w Gdyni, liczący 170 mieszkań, został otwarty w kwietniu. Kolejny, w Warszawie, liczący 270 lokali, w czerwcu. Obecna oferta to zatem 440 mieszkań, a do końca roku wzrośnie ona o około 250 lokali we Wrocławiu. W I połowie 2023 r. planujemy dodać około 700 mieszkań. W budowie mamy dziś około 1600 jednostek, a kolejne 2800 na etapie szeroko rozumianego developmentu, m.in. projektowania, uzyskiwania pozwoleń, przygotowania do uruchomienia budowy. Nasze inwestycje obejmują Trójmiasto, Warszawę, Łódź, Kraków i Wrocław.
Resi4Rent, którego udziałowcem jest Echo Investment, celuje w 10 tys. mieszkań w 2024 r., TAG Immobilien, który przejął Robyga i Vantage, w 20 tys. w 2028 r. A LifeSpot?
Nie będziemy oryginalni, mówiąc, że portfel przynajmniej 10 tys. mieszkań w średnim terminie jest takim strategicznym poziomem. Pytanie, w jakim tempie ten pułap zostanie osiągnięty. Popyt na najem jest w tej chwili bardzo silny, mieszkania w Gdyni są wynajęte praktycznie w pełni, w Warszawie też zbliżamy się do pełnego obłożenia. W zależności od miasta oferta mieszkań na wynajem jest teraz dwa, trzy razy niższa niż rok wcześniej.
Kto wynajmuje mieszkania? Jakiego klienta sobie założyliście, uruchamiając tę platformę, a jak to wygląda w praktyce, bo sytuacja się mocno zmieniła?