Mamy pierwsze dane podsumowujące wyniki tegorocznej edycji akcji Święto Kina z biletami po 13 zł od osoby. Mówią one, że w ostatnią sobotę i niedzielę września do kin w Polsce sprzedało się około 600 tys. biletów.
Boxoffice Święta Kina: tylko 10 proc. wzrostu
Choć promocja obowiązywała tym razem dwa dni, czyli o 1 dzień (100 procent) więcej niż przy poprzednich edycjach, to liczba biletów, które się sprzedały, była tylko o około 10 proc. większa niż np. w 2023 r. (550 tys.).
Tymczasem szacunki organizatorów mówiły nawet podwojeniu rezultatu sprzed roku. Sam tylko Tomasz Jagiełło, szef sieci kin Helios, która przewodziła akcji w br. spodziewał się u siebie 250 tys. widzów.
Najwięcej osób poszło na filmy amerykańskie, a polskie filmy, także te pokazywane przedpremierowo przyciągnęły mało widzów, choć to one miały być siłą tej akcji.
Nie ma jeszcze oficjalnych danych ją podsumowujących, ale znamy dane Boxoffice.pl i UIP za trzy dni dla prawie całego rynku, obejmujące także ostatni piątek przed startem promocji. W tak rozumiany weekend do kin poszło około 700 tys. osób. Około 600 tys. przypadło na sobotę i niedzielę.