„Rzeczpospolita” liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych. Awans w ogólnym zestawieniu mediów

„Rzeczpospolita” była najczęściej cytowanym tytułem prasowym w sierpniu według rankingu przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów. W zestawieniu obejmującym wszystkie media „Rzeczpospolita” awansowała na drugie miejsce.

Publikacja: 27.09.2024 15:16

„Rzeczpospolita” liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych. Awans w ogólnym zestawieniu mediów

Foto: Maciej Zygmunt

W sierpniu 2024 r. „Rzeczpospolitą” cytowano ponad 3,7 tys. razy. Inne media często powoływały się m.in. na informacje dziennika dotyczące negocjacji zakupu czołgów K2 z Korei Południowej. Według doniesień dziennikarza Macieja Miłosza umowa na zakup kolejnych 180 pojazdów opóźni się, a i same plany produkcji K2 w Polsce nie są pewne.

Dzięki temu „Rzeczpospolita” była w sierpniu najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym. Drugie miejsce w tym zestawieniu należy do lipcowego lidera – „Gazety Wyborczej”. Na dziennik wydawnictwa Agora powołano się ponad 2,8 tys. razy. Na ostatnim miejscu podium po raz kolejny znalazł się „Fakt”. Gazetę w sierpniu cytowano ponad 2,5 tys. razy.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

W ogólnym zestawieniu w sierpniu na prowadzenie w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce wysunął się Onet. Portal odnotował ponad 3,9 tys. cytowań. „Rzeczpospolita” była druga (3,7 tys. powołań). Z kolei ponad 3,2 tys. wzmianek pozwoliło Wirtualnej Polsce przeskoczyć o dwie pozycje w górę i zająć trzecie miejsce wśród najczęściej cytowanych mediów.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

„Rzeczpospolita” utrzymuje też pierwsze miejsce w rankingu tytułów prasowych o tematyce ekonomiczno-biznesowej. Wiceliderem jest „Dziennik Gazeta Prawna” z liczbą przeszło 1,7 tys. wzmianek. W TOP 3 znalazł się również „Puls Biznesu”. W ubiegłym miesiącu informacje tej redakcji przywoływano 517 razy.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Pierwsze miejsce rankingu wydawnictw po raz kolejny należy do Ringier Axel Springer Polska. Drugie miejsce należy do Wirtualna Polska Media, a trzeci jest Cyfrowy Polsat. O jedną pozycję, na miejsce szóste awansowało Gremi Media, wydawca „Rzeczpospolitej”, „Parkietu” i licznych serwisów internetowych z RP.pl na czele.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne redakcje przeprowadzono na podstawie 58 843 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

W sierpniu 2024 r. „Rzeczpospolitą” cytowano ponad 3,7 tys. razy. Inne media często powoływały się m.in. na informacje dziennika dotyczące negocjacji zakupu czołgów K2 z Korei Południowej. Według doniesień dziennikarza Macieja Miłosza umowa na zakup kolejnych 180 pojazdów opóźni się, a i same plany produkcji K2 w Polsce nie są pewne.

Dzięki temu „Rzeczpospolita” była w sierpniu najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym. Drugie miejsce w tym zestawieniu należy do lipcowego lidera – „Gazety Wyborczej”. Na dziennik wydawnictwa Agora powołano się ponad 2,8 tys. razy. Na ostatnim miejscu podium po raz kolejny znalazł się „Fakt”. Gazetę w sierpniu cytowano ponad 2,5 tys. razy.

Media
Akcje Cyfrowego Polsatu w górę. Zarząd o rodzinnym sporze
Media
Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów
Media
„Parkiet” prezentuje nową ofertę prenumeraty. Wyjątkowa propozycja dla inwestorów
Media
„Rzeczpospolita” ma nową ofertę prenumeraty na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Media
Szalony tydzień akcji Trump Media. Jaka będzie przyszłość spółki prezydenta elekta?