Popularny trend na TikToku wymiótł ogórki ze sklepów na Islandii

W islandzkich supermarketach nagle zabrakło ogórków sałatkowych. Wszystko przez wirusowy trend na TikToku, który doprowadził do bezprecedensowego wzrostu popytu na te warzywa, zmuszając dostawców do prawdziwego wyścigu, aby nadążyć za popytem.

Publikacja: 24.08.2024 16:06

Kłopoty z ogórkami sałatkowymi na Islandii

Kłopoty z ogórkami sałatkowymi na Islandii

Foto: Adobe Stock

Kłopoty z ogórkami sałatkowymi na Islandii zaczęły się po tym jak influencerzy mediów społecznościowych w tym małym kraju nordyckim zaczęli udostępniać przepis na sałatkę z ogórków, oleju sezamowego, czosnku, octu ryżowego i oleju chili. Przepis odniósł tak duży sukces, że rolnicy w kraju nie byli w stanie nadążyć za rosnącym popytem - informuje BBC News, powołując się na stowarzyszenie rolników Islandii - Horticulturists’ Sales Company (SFG).

Czytaj więcej

„Efekt Tiktoka” dotknął kolejną branżę. Potentat nie nadąża z produkcją

Jedna z islandzkich sieci supermarketów - Hagkaup, przyznała, że sprzedaż ogórków wzrosła ponad dwukrotnie a rolnicy w Islandii nie radzą sobie z rosnącym popytem konsumentów. Przepis okazał się tak popularny, że także inne składniki się wyprzedały.

Kanadyjski tiktoker lansuje przepisy na ogórki

Ten popularny trend ma swoje korzenie w Kanadzie, gdzie TikToker Logan Moffitt, nazywany „facetem od ogórków”, udostępnia wciąż nowe przepisy na dania z ogórkami. Moffitt ma ponad 5,5 miliona obserwujących i udostępnia przepisy na ogórki niemal codziennie od lipca tego roku. Ten, który najwyraźniej zachwycił użytkowników w Islandii, wykorzystuje olej sezamowy i ocet ryżowy, ale czasami Logan mieszka ogórki z serkiem śmietankowym, awokado, a nawet wędzonym łososiem.

Czytaj więcej

Koniec darmowego internetu do Instagrama. Jest zakaz

Pomimo niesłabnącej popularności influencera w sieci, eksperci z Islandii bagatelizują jego związek z trwającymi niedoborami. Sieć Hagkaup twierdzi, że o tej porze roku powszechne są niedobory islandzkich ogórków – informuje BBC. Także kierownik ds. produktów spożywczych sieci, Vignir Þór Birgisson, twierdzi, że to nie wpływ TikToka, ale jednocześnie przyznaje, że sprzedaż składników sałatki, takich jak olej sezamowy i niektóre przyprawy, „podwoiła się” w jego sklepach.

Według SFG niedobory ogórków, to nie tylko efekt trendu na TikToku, ale także efekt naturalnej zmiany hodowlanej. Niektórzy rolnicy zajmujący się uprawą ogórków wymieniają o tej porze roku krzaki ogórków, które jeszcze nie produkują dużych ilości warzyw. Poza tym szkoły wracają z wakacji letnich, co wywiera dodatkową presję na dostawy. „Wszystko dzieje się w tym samym czasie” – powiedziała BBC przedstawicielka SFG Kristín Linda Sveinsdóttir. „To pierwszy raz, kiedy doświadczyliśmy czegoś takiego” - powiedziała Sveinsdóttir, dodając, że gdyby trend stał się popularny wcześniej latem, „kiedy produkcja była w pełnym rozkwicie”, niedobór nie byłby zauważalny.

Kłopoty z ogórkami sałatkowymi na Islandii zaczęły się po tym jak influencerzy mediów społecznościowych w tym małym kraju nordyckim zaczęli udostępniać przepis na sałatkę z ogórków, oleju sezamowego, czosnku, octu ryżowego i oleju chili. Przepis odniósł tak duży sukces, że rolnicy w kraju nie byli w stanie nadążyć za rosnącym popytem - informuje BBC News, powołując się na stowarzyszenie rolników Islandii - Horticulturists’ Sales Company (SFG).

Pozostało 83% artykułu
Media
Akcje Cyfrowego Polsatu w górę. Zarząd o rodzinnym sporze
Media
Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów
Media
„Parkiet” prezentuje nową ofertę prenumeraty. Wyjątkowa propozycja dla inwestorów
Media
„Rzeczpospolita” ma nową ofertę prenumeraty na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Media
Szalony tydzień akcji Trump Media. Jaka będzie przyszłość spółki prezydenta elekta?