W wp.pl lepiej niż rok temu

Wirtualna Polska zapowiada kilkuprocentowy wzrost przychodów

Publikacja: 21.10.2009 04:36

Jeśli zapowiedzi spółki prowadzącej drugi pod względem popularności portal horyzontalny w Polsce się sprawdzą, jej przychody w 2009 roku mogą wynieść maksymalnie 165,9 mln zł.

W 2008 roku spółka miała 150,8 mln zł przychodów i 15,1 mln zł zysku netto. O ile przychody WP zdecydowanie wzrosły w porównaniu z 2007 r. (129,15 mln zł), to jednak rentowność firmy mocno się pogorszyła.

– Odnotowany w 2008 roku kilkunastoprocentowy wzrost przychodów wynikał przede wszystkim z faktu, że przychody Wirtualnej Polski z tytułu reklamy internetowej rosły szybciej niż cały krajowy rynek reklamy – mówi Jacek Tryzno, zastępca dyrektora pionu marketingu i sprzedaży Wirtualnej Polski.

Tryzno nie ukrywa, że ten rok będzie słabszy, choć firma spodziewa się, że jej przychody nadal będą rosły. – Biorąc pod uwagę dotychczasowe wyniki po trzech kwartałach, prognozujemy, że będzie to wzrost jednocyfrowy – mówi Tryzno.

Firmy badające rynek reklamy internetowej nie opublikowały na razie danych za dziewięć miesięcy tego roku. Według TVN, właściciela Onetu.pl, największego polskiego portalu horyzontalnego, w I półroczu wydatki na reklamę internetową były o 10 proc. wyższe niż rok wcześniej i wyniosły 424 mln zł.

Jak szacuje firma ZenithOptimedia, w całym 2009 r. wartość polskiego rynku reklamy internetowej ma wzrosnąć o 14,7 proc., do 846 mln zł.

Jeśli zapowiedzi spółki prowadzącej drugi pod względem popularności portal horyzontalny w Polsce się sprawdzą, jej przychody w 2009 roku mogą wynieść maksymalnie 165,9 mln zł.

W 2008 roku spółka miała 150,8 mln zł przychodów i 15,1 mln zł zysku netto. O ile przychody WP zdecydowanie wzrosły w porównaniu z 2007 r. (129,15 mln zł), to jednak rentowność firmy mocno się pogorszyła.

Media
Akcje Cyfrowego Polsatu w górę. Zarząd o rodzinnym sporze
Media
Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów
Media
„Parkiet” prezentuje nową ofertę prenumeraty. Wyjątkowa propozycja dla inwestorów
Media
„Rzeczpospolita” ma nową ofertę prenumeraty na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Media
Szalony tydzień akcji Trump Media. Jaka będzie przyszłość spółki prezydenta elekta?