UPC, największa w kraju kablówka i P4, operator sieci Play (Grupa Play Communications) podpisali umowę w tej sprawie jeszcze w 2017 roku. Żaden z nich nie zdradził jej warunków finansowych, a UPC nie chwali się, jak szybko chciałby zdobywać użytkowników nowej usługi.
UPC umożliwia zakup karty SIM w punktach obsługi klienta i skupia się na razie na sprzedaży abonamentów z usługami komórkowymi jako kolejnej usługi oraz w pakiecie z podstawowymi produktami: telewizją i szerokopasmowym internetem. Jest to jednak jej pierwszy krok. Z naszych informacji wynika, że w perspektywie kilku miesięcy możemy zobaczyć kolejną odsłonę rozwoju MVNO kablówki.
Ceny abonamentów komórkowych UPC uwzględniające upusty w startującej promocji zaczynają się od 9,99 zł. Jest to jednak opłata za 100 minut, 100 wiadomości oraz 1 gigabajt Internetu. Najtańszy abonament z usługami podstawowymi w wersji bez limitu i 5 GB i to koszt 29,99 zł.
Posiadaczom usługi telewizyjnej lub internetowej, którzy dokupią usługę komórkową, kablówka proponuje usługę premium z bonusem w postaci bardzo niskiej (za 1 zł) opłaty przez pierwsze dwa miesiące. Usługą premium może być pakiet HBO, Polsat Sport Premium + Eleven Sports lub Pakiet Bezpieczeństwa.
UPC Polska świadczyło usługi mobilne w bardzo ograniczonym stopniu po tym jak przejęło sieć kablową Aster, którą wiązała umowa MVNO z Orange Polska. Przez ostatnie lata liczba użytkowników MVNO Astera mocno spadła. Według ostatnich danych Liberty Global, właściciela UPC notowanego na giełdzie w Nowym Jorku, z usług komórkowych polskiej kablówki korzystało 2,8 tys. użytkowników. Będą oni stopniowo przenoszeni na sieć Play, co wiązać będzie się również ze zmianą oferty. UPC Polska nie zdradza, z jaką aktywnością klienci korzystali do tej pory z mobilnych usług, ani jaki średni rachunek płacą.