Ekspresowe dostawy nie tylko jedzenia. MediaMarkt dostarczy elektronikę w 90 minut

Polacy przyzwyczaili się już do możliwości zrobienia zakupów spożywczych z dostawą nawet w kwadrans. Teraz elektronikę maksymalnie w 90 minut od zakupu chce dostarczać klientom MediaMarkt.

Publikacja: 08.10.2024 13:17

Ekspresowe dostawy nie tylko jedzenia. MediaMarkt dostarczy elektronikę w 90 minut

Foto: Adobe Stock

Polska jest drugim – po Niemczech – rynkiem, na jakim prowadzone były testy takiego rozwiązania – dowiedziała się Rzeczpospolita". MediaMarkt uruchamia ją wspólnie z firmą Uber Direct. Firmy podają, że podczas polskich testów czas dostawy był krótszy niż zakładany i wynosił średnio do 59 minut. Najszybsza dostawa trwała 19 minut. Pośród najczęściej zamawianych produktów znalazły się słuchawki, ładowarki, kontrolery i odkurzacze.

MediaMarkt: Sprzęt elektroniczny w 90 minut u klienta

- Dotychczas nie było możliwości zamówienia elektroniki z dostawą w kilkadziesiąt minut. To zmienia całkowicie podejście do zakupów w sieci. Cieszymy się, że jako pierwsi możemy zaproponować klientom, ale też sklepom internetowym, takie rozwiązanie - mówi Krzysztof Witkowski z Uber Eats Polska, odpowiedzialny za projekt.

Usługa obejmuje większość sklepów MediaMarkt, a maksymalna odległość dostawy to 8 km od najbliższego sklepu. Zamówienia można składać za pośrednictwem sklepu internetowego mediamarkt.pl lub aplikacji do 2 godzin przed zamknięciem sklepów stacjonarnych. Dostawą są objęte produkty o wadze do 15 kg.

- Naszym celem jest zapewnienie klientom nie tylko szerokiego wyboru produktów, ale także wygody zakupów - mówi Snjezana Bandner, prezes MediaMarkt Polska.

Q-commerce, znany również jako quick commerce, delivery on demand lub e-grocery, to szybko rozwijająca się gałąź e-handlu. - To, co odróżnia tradycyjny e-commerce od q-commerce, to czas. Zazwyczaj sklepy oferują dostawę następnego dnia lub odbiór osobisty, natomiast w przypadku quick commerce dostawa nie trwa dłużej niż godzinę - podaje firma PwC.

Walka na czas dostawy

Dostawy są realizowane zazwyczaj ze specjalnych punktów przeznaczonych do szybkiej obsługi zamówień tzw. dark store'ów. To zwykłe sklepy, ale nie obsługują klientów z ulicy, jedynie kurierzy i pracownicy platform q-commerce są uprawnieni do wejścia, aby odebrać wcześniej przygotowane zamówienie lub zrobić zakupy zgodne z zamówieniem online.

MediaMarkt wybrał opcję dostaw ze stacjonarnych sklepów, w 2022 r. podobny model testował operator dostaw ekspresowych Glovo z pierwszą marką odzieżową Laurella, o czym pisaliśmy w „Rzeczpospolitej”.

Szybkie dostawy obejmują wciąż głównie rynek spożywczy. - Największa sieć dyskontów w kraju czyli Biedronka, we współpracy z firmą Glovo oferuje usługę Biedronka Express, natomiast Żabka stworzyła usługę Jush. Na wejście w segment e-grocery zdecydowali się we wspólnej współpracy Makro oraz InPost – podaje PwC.

Polska jest drugim – po Niemczech – rynkiem, na jakim prowadzone były testy takiego rozwiązania – dowiedziała się Rzeczpospolita". MediaMarkt uruchamia ją wspólnie z firmą Uber Direct. Firmy podają, że podczas polskich testów czas dostawy był krótszy niż zakładany i wynosił średnio do 59 minut. Najszybsza dostawa trwała 19 minut. Pośród najczęściej zamawianych produktów znalazły się słuchawki, ładowarki, kontrolery i odkurzacze.

MediaMarkt: Sprzęt elektroniczny w 90 minut u klienta

Pozostało 83% artykułu
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd