Ostatnie dwa miesiące roku to z punktu widzenia rocznych obrotów firm handlowych absolutnie najważniejszy okres. Listopad wspierany przez Black Week oraz grudzień, a wraz z nim sezon zakupów świątecznych, w sumie odpowiadają za 22 proc. rocznej sprzedaży dóbr technologicznych i trwałego użytku w Polsce – wynika z danych GfK – an NIQ Company, które „Rzeczpospolita” poznała pierwsza. Firma podkreśla, że gra toczy się o olbrzymie pieniądze, tylko ten sektor wart jest ponad 50 mld zł, zatem w dwa miesiące wydamy 11 mld zł.
Grudzień kluczowy
– Ostatnie dwa miesiące roku mają największe znaczenie dla sprzedaży małego sprzętu AGD z 27 proc. udziałów w rocznej sprzedaży, w tym przede wszystkim ekspresów do kawy (30 proc.) oraz urządzeń do przygotowywania posiłków, jak blendery, miksery, roboty kuchenne – mówi Artur Noga-Bogomilski, ekspert z GfK – an NIQ Company. – Spośród sprzętu elektronicznego ostatnie miesiące roku są kluczowe dla smartwatchy i opasek elektronicznych – dodaje.
Ekspert zauważa, że w większości kategorii nie widać tendencji do zakupów droższych produktów. Koniec roku to dobra okazja do zakupu wysoko rozwiniętych technologicznie urządzeń małego AGD przeznaczonych do gospodarstw domowych.
Czytaj więcej
Sezon zakupów świątecznych jak co roku przełoży się się na wyższe obroty w sklepach. Z badania dla Amazon wynika, że najwięcej osób chce przeznaczyć na prezenty od 251 zł do 500 zł.