Inflacja już mocno wpłynęła na zachowania i decyzje aż 71 proc. polskich konsumentów – wynika z badania agencji mediowej Mindshare, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. Dane z raportu jednoznacznie wskazują na ogromne zmiany w zachowaniach zakupowych, jak i stylu życia, spowodowane rosnącymi w nadmiernym tempie cenami.
Siła w internecie
Aż 66 proc. badanych wskazuje, że jeszcze dokładniej planują zakupy, podczas pandemii wskazywało na to 46 proc. Obecnie ponad trzy czwarte badanych częściej zwraca uwagę na ceny podczas zakupów, a ponad 60 proc. wybiera również produkty przecenione lub z wyprzedaży. Oszczędzanie przekłada się także na lepsze planowanie posiłków i zdrowsze odżywianie.
– Inflacja jest zjawiskiem, które może wpływać na wydatki konsumpcyjne, ale niekoniecznie oznacza długotrwałe ich ograniczanie. Obecnie widzimy, że większość Polaków zmieniła swoje podejście do wydatków w związku z kryzysem gospodarczym – mówi Kacper Kukulski, menedżer e-commerce w Mindshare Polska. – Wysoka inflacja sprawia, że przedsiębiorcy działający w e-commerce muszą stawić czoła zmniejszającemu się koszykowi zakupowemu klientów i konkurować o nich atrakcyjnymi cenami oraz płynną realizacją zamówień.
Czytaj więcej
Allegro przekracza plany na I kwartał, rynek w naszym regionie rośnie, ale dla inwestorów to za mało, więc akcje tanieją.