Rossmann wchodzi z marką własną do znanej sieci spożywczej

Marki własne Rossmanna wychodzą poza drogerie i trafią do szerszej sprzedaży w kilku krajach Europy.

Publikacja: 24.04.2023 13:21

Rossmann wchodzi z marką własną do znanej sieci spożywczej

Foto: AdobeStock

Rossmannowi najwyraźniej nie wystarcza sprzedaż marek własnych koncernu w sklepach sieci i stawia na ekspansję poza swoją sieć sprzedaży. Partnerem Rossmanna w tej sprawie została sieć SPAR Österreich-Gruppe, która na początek udostępni produkty marek Rossmanna w 1500 sklepach Spar, Eurospar i Interspar w Austrii, a potem w kolejnych 1500 na Węgrzech, Słowenii, Chorwacji i w północnych Włoszech.

- Marki Rossmann znajdują miejsce poza naszą własną działalnością i ugruntowują swoją pozycję jako marka międzynarodowa. Dzięki firmie Spar mamy po swojej stronie silnego partnera, który darzy nas wielkim zaufaniem – mówił w komunikacje prasowym rzecznik sieci Rossmann.

Czytaj więcej

Rossmann wycofuje etykiety z napisem "neutralne dla klimatu"

Przedstawiciel SPAR Österreich-Gruppe cieszył się, że jego sieć znalazła „alternatywę dla uznanych marek” i wyraził przekonanie, że produkty marki Isana zostaną dobrze przyjęte przez klientów sklepów Grupy Spar.

Fakt, że Rossmann zawarł porozumienie z SPAR Österreich-Gruppe nie oznacza, że produkty Isana znajdą się w polskich sklepach Spar w przewidywalnej przyszłości. Polska sieć pod tym szyldem prowadzona jest bowiem, jak zauważają Wiadomości Handlowe, przez innego operatora – Spar Group z siedzibą w RPA. 

Porozumienie z SPAR Österreich-Gruppe nie jest też pierwszym wyjściem marek Rossmanna poza własną sieć sprzedaży. Niemiecki gigant drogeryjny ma dobre doświadczenia ze Szwajcarii, gdzie jego marki własne można kupić w sieci dyskontowej Denner. Udana była też, ale została zakończona, współpraca Rossmann z chińską siecią Freshippo.

Ciekawostką jest fakt, że SPAR Österreich-Gruppe jest udziałowcem konkurencji Rossmanna czyli sieci drogerii dm, które są też obecne w Polsce. Jednak od dłuższego czasu, jak przypomina niemiecki serwis Manager Magazin, między Spar a dm trwają spory prawne (w większości wygrywane przez Spar, jak w przypadku sporu o program Payback w drogeriach). Manager Magazin spekuluje, że współpraca Spar z Rossmannem może być odpryskiem sporów z siecią dm.

Rossmannowi najwyraźniej nie wystarcza sprzedaż marek własnych koncernu w sklepach sieci i stawia na ekspansję poza swoją sieć sprzedaży. Partnerem Rossmanna w tej sprawie została sieć SPAR Österreich-Gruppe, która na początek udostępni produkty marek Rossmanna w 1500 sklepach Spar, Eurospar i Interspar w Austrii, a potem w kolejnych 1500 na Węgrzech, Słowenii, Chorwacji i w północnych Włoszech.

- Marki Rossmann znajdują miejsce poza naszą własną działalnością i ugruntowują swoją pozycję jako marka międzynarodowa. Dzięki firmie Spar mamy po swojej stronie silnego partnera, który darzy nas wielkim zaufaniem – mówił w komunikacje prasowym rzecznik sieci Rossmann.

Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd