Fundacja Black Lives Matter Global Network, będąca najważniejszą częścią antyrasistowskiego ruchu BLM złożyła w 2020 r. wniosek o zarejestrowanie znaku towarowego złożonego z wzoru zawierającego trzy paski (zazwyczaj prezentowane pionowo lub poziomo). Adidas początkowo uznał, że projekt Black Lives Matter Global Network Foundation będzie mógł być mylony ze słynnym znakiem towarowym niemieckiej spółki i złożył 27 marca sprzeciw do U.S. Trademark Office.
Jednak ostatecznie 29 marca Adidas zdecydował się wycofać swój sprzeciw wobec rejestracji znaku towarowego przez BLM.
- Adidas wycofa swój sprzeciw wobec zgłoszenia znaku towarowego Black Lives Matter Global Network Foundation tak szybko, jak to możliwe – przekazał rzecznik firmy serwisowi BBC. Niemiecki koncern odmówił przy tym dalszych komentarzy w tej sprawie, ale Reutersowi udało się dotrzeć do źródeł wewnątrz, które przekazały, że Adidas obawiał się, że jego sprzeciw wobec rejestracji znaku antyrasistowskiej fundacji zostanie odebrany jako krytyka BLM i jego antyrasistowskich działań.
Najwyraźniej lęk przed oskarżeniem o rasizm jest, w przypadku firmy, której założyciele w czasach III Rzeszy wspierali nazistowski rząd, mocniejszy niż lęk przed myleniem znaku BLM z jej charakterystycznymi (i w niektórych kręgach kultowymi) trzema paskami. Koncern, składając sprzeciw, argumentował właśnie, ze konsumenci „mogą założyć”, że produkty sygnowane przez BLM są produktami sponsorowanymi przez Adidasa.
Czytaj więcej
Adidas zdecydował się zakończyć współpracę z Beyonce Knowles dotyczącą jej marki odzieżowej, Ivy Park – twierdzi „Billboard”. Współpraca, rozpoczęta w 2019 roku, miała zostać zakończona za zgodą obu stron.