Na zmiany w WIG20 inwestorzy będą musieli poczekać. Wprawdzie najbliższa rewizja indeksu planowana jest na wrzesień, ale z naszych rozmów z analitykami wynika, że żadna z siedmiu firm będących na liście rezerwowej nie ma teraz realnej szansy na awans. Te podmioty to: CCC, Benefit Systems, XTB, Bank Millennium, Tauron, Asseco i Enea.
Natomiast na liście rezerwowej do mWIG40 znajdowało się pięć firm na czele z cyber_Folks (dawne R22) i to właśnie ta firma po 8 lipca awansowała do indeksu. Zastąpiła PKP Cargo, które – zgodnie z metodologią indeksów – zostanie z nich usunięte po tym, gdy zarząd złożył w sądzie wniosek o otwarcie postępowania sanacyjnego.
W poniedziałek po południu notowania PKP Cargo spadały o ponad 6 proc. Z kolei cyber_Folks lekko zyskiwał na wartości, przy obrocie przekraczającym 2 mln zł. Od początku 2024 r. wycena spółki urosła o 52 proc., a od czasu debiutu w 2017 r. o 643 proc. Wzrost wyceny idzie w parze z rozwojem biznesu, a zyski są transferowane do akcjonariuszy. Spółka właśnie wypłaciła rekordową dywidendę w wysokości 21,2 mln zł. Pozostałą część zysku przeznaczy na skup akcji, który obejmie do 42 500 sztuk po cenie nie wyższej niż 160 zł. W poniedziałek kurs sięgał 130 zł.
Do tej pory akcje technologicznej spółki wchodziły w skład indeksu sWIG80. Teraz w jej miejsce wszedł producent gier, Bloober Team.
Awans poszczególnych spółek wymagał różnego czasu. Z zestawienia InnerValue wynika, że wyłączając tzw. szybkie awanse do WIG40 (czyli spółki, które awansowały w mniej niż rok) mamy 29 podmiotów. Najszybciej awansował Comarch – w 408 dni, a za nim TSG (497), Enea (504) oraz Selvita (523). Natomiast najdłużej na awans musiało czekać AB (debiutowało w 2006 r., a awansowało dopiero w 2024 r.): aż 6388 dni. Ponad 5 tys. dni na wejście do mWIG40 czekały też Arctic Paper oraz Rainbow Tours.