O ile strategia GPW na lata 2018–2022 zakładała szereg nowych inicjatyw i wejście w nowe obszary działalności, o tyle nowy dokument na lata 2023–2027, przygotowany przez giełdę, wydaje się być nieco bardziej powściągliwy. Cele są jednak ambitne: GPW chce przyspieszyć wzrost, a istotną rolę w tym mają odegrać nowe linie biznesowe.
– W poprzedniej strategii weszliśmy w wiele nowych obszarów. Część z nich została opóźniona chociażby przez pandemię, natomiast też w ostatnim czasie nabrała rozpędu. Chcemy to kontynuować. Zmieniamy trochę nasze podejście, zarówno jeśli chodzi o aspekt produktowy, jak i technologiczny. Redefiniujemy biznes i rozwijamy go o nowe inicjatywy. W poprzedniej strategii połowa naszej uwagi skupiła się na podstawowym biznesie, a połowa na nowych liniach biznesowych. Teraz 75 proc. to biznes podstawowy – mówi prezes Marek Dietl.
Grupa GPW w perspektywie lat 2023–2027 planuje osiągnąć średnioroczne przychody w wysokości 498 mln zł oraz średnioroczną EBITDA w wysokości 215 mln zł. Wzrost przychodów w 2027 r. w stosunku do 2023 r. ma wynieść 157 mln zł, z tego 101 mln zł ma przypadać na nowe inicjatywy strategiczne. Strategia zakłada też, że w latach 2023–2027 średniorocznie ok. 35 proc. przychodów grupy będą stanowić tzw. przychody powtarzalne – wpływy niezależne od wartości obrotów instrumentami finansowymi, m.in. usługi sprzedaży danych oraz regularne opłaty od emitentów.
Czytaj więcej
Komisja Europejska (KE) przedstawiła w środę plany regulacji ograniczających opłaty obciążające konsumentów kupujących produkty finansowe oraz inwestycyjne.