Zwłaszcza teraz, w czasie pandemicznej rzeczywistości. Dlatego teraz wielu przedsiębiorców na nowo odkrywa zalety outsourcingu. Nowoczesne trendy w ekonomii i zarządzaniu przedsiębiorstwem zalecają wyprowadzanie niektórych zadań poza firmę w celu oszczędzania pieniędzy i czasu.
Aktualna sytuacja na rynku spowodowana epidemią może przyspieszyć rozwój niektórych nowych zasad współpracy z firmami obsługującymi przedsiębiorców w wykonywaniu ich wewnętrznych zadań lub funkcji.
Outsourcing stał się niesłychanie popularny w ostatnich latach ze względu na wydatne oszczędności, jakie przynosi, i podwyższenie jakości oferowanych usług.
Zakres outsourcingu jest w zasadzie nieograniczony i tylko świadome i mądre korzystanie z niego może otwierać nowe obszary stosowania go w nowoczesnym przedsiębiorstwie lub stawiać granice przed jego dalszym rozwojem. Można zacząć od funkcji bardzo podstawowych i dość prostych. Do takich możemy zaliczyć usługi ochroniarskie, usługi kontroli biletów w środkach transportu publicznego czy np. usługi sprzątające.
Outsourcing stał się wyraźnie zaznaczonym trendem, gdy rozwój internetu i komputerów osobistych umożliwił integrowanie systemów informatycznych przedsiębiorstwa z zewnętrznymi podmiotami. W szczególności branże takie jak IT, logistyka, consulting, obsługa prawna i księgowa, ochrona oraz sprzątanie są niemal w całości outsource'owane.